Cum isi imagineaza Lydia viata de stafie(Beetlejuice)


Beetlejuice la TNT


Buna!

Trebuie sa va dau o veste maxima. Nu stiu cati dintre voi sunteti fanii filmelor horror sau a comediilor negre, dar eu sunt "in limba" dupa asa ceva. Si imi place regizorul Tim Burton de nu mai pot. De fapt imi plac filmele regizate de el, dar asta inseamna ca ii admir enorm talentul pentru punerea in scena. 

Si daca tot mi-am reamintit acest lucru, am cautat sa rememorez filmele pe care le-am vazut sub bagheta lui magica. Sunt cateva, insa chiar si cele vechi nu mi le mai amintesc atat de bine, asa ca ce fac?

Caut putin pe net sa vad cam unde as putea sa revad cel putin o parte dintre aceste productii care ma incanta pe mine. Siiii ... am gasit. Canalul de televiziune TNT tocmai a lansat o noua grila de programe, printre care se numara seriale si filme foarte bune, premiate la Oscar si la alte statuete, ce se asteapta a fi vizionate in fiecare zi si seara.


TNT


Si cand ma uit mai atent, observ ca cel putin trei dintre filmele lui Tim Burton se regasesc pe lista TNT: Beetlejuice(Viata de stafie), Batman Forever si Batman Returns. O bucurie pentru mine! Aceste filme misto nu se pot viziona in mod adecvat decat in cadrul unui canal de televiziune de inalta definitie, ca TNT. Si pentru ca tot am vazut ce ne pregateste acest canal de televiziune pentru perioada urmatoare, sper ca in grila de programe sa mai introduca o serie de filme sub coordonarea lui Burton.

Productiii bune ca Edward Maini de Foarfeca, Mireasa Moarta sau Sweeney Todd: Barbierul diabolic din Flat Street ar fi un adevarat festin pentru ochii celor care iubesc filmele regizorului excentric.

Dar, pentru ca tot am adus vorba despre Beetlejuice(Viata de stafie), trebuie sa iti spun ca personajul meu preferat din aceasta pelicula fantastica este Lydia, fiica adolescenta a noilor proprietari ai casei de acum bantuite de Adam si Barbara - fostii proprietari.

Lydia este o fata mai altfel. Este retrasa, este mai dark si poate vedea fantomele, dar si vorbi cu ele. Asta este posibil, dupa parerea ei, deoarece este atrasa de ocult si de fenomenele stranii, de altfel nefiind prea populara la scoala sau in societate. Intr-un fel ma identific cu Lydia, mai ales in perioada scolii generale cand nu incercam sa fiu prea sociabila si sa ma fac placuta de restul oamenilor. Traiam intr-o lume a mea si imi doream sa ma fi nascut in alt timp si spatiu.

Deci da, pot spune ca personajul Lydia(interpretat de Winona Ryder) din productia Beetlejuice este alter ego-ul meu pentru o anumita perioada a vietii. 



Lydia(Winona Ryder) din Beetlejuice: "Eu insumi sunt foarte ciudata si neobisnuita ..."


Dar desi este vie si se afla in preajma parintilor ei, adolescenta isi doreste sa se afle si ea de partea cealalta, in lumea stafiilor, deoarece i se pare ca viata celor doua fantome cu care ajunge sa se imprieteneasca - Adam si Barbara - este fabuloasa. De ce isi doreste Lydia sa treaca dincolo, in lumea mortilor, si cum isi imagineaza ea viata de stafie vei afla acum:

"- De ce imi doresc sa fiu cu voi in lumea fabuloasa a stafiilor? Pai va zic doar ca oamenii vii aleg sa ignore lucrurile stranii si neobisnuite ce le apar in viata. Pot doar sa va spun ca eu insumi sunt foarte ciudata si neobisnuita, deci clar nu fac parte din lumea care trebuie. Intelegeti?




In lumea viilor ma simt singura si nu imi place deloc de parintii mei, dar in schimb am ajuns sa va plac foarte mult. Ce n-as da sa fiu acolo cu voi! Sigur m-as distra la maxim in lumea celor care nu se mai intorc. As fi in largul meu.

  • As putea sa ma imbrac in continuare in cele mai stranii costumatii posibil, fara sa fiu judecata sau privita ciudat! As putea chiar sa fiu un designer foarte bun pentru cei care ajung dincolo. Imi si imaginez toate femeile si fetele care vin la mine sa le imbrac si sa le machiez in fiecare zi, pentru ca presupun ca la voi este zilnic Sarbatoarea Mortilor. Chiar ar fi cool! Mi-as vedea rostul.
  • As putea sa ma distrez alaturi de voi, Barbara si Adam. Sunteti singurii care ma intelegeti cu adevarat si imi stiti potentialul. Oh, ce n-as da sa fiti parintii mei! Am trece printr-o multime de aventuri impreuna, nu-i asa?
  • As putea chiar deveni jurnalista in lumea de dincolo. Sau scriitoare! As aduna toate povestile celor decedati in cele mai bizare moduri si as crea o carte unica care mi-ar aduce succesul. Oh, dar ar fi atat de distractiv!
  • As putea daca nu sa ma fac o fotografa adevarata. Si subiecte pentru pozele mele sigur as gasi la tot pasul, la propriu! Imaginati-va! Eu, Lydia, o fotografa cool cu o infatisare fantomatica, as strange numeroase fotografii cu toate fantomele din lumea aia, pentru cea mai inspaimantatoare expozitie foto a lumii mortilor, ever!"

Finalul filmului Beetlejuice este pe masura asteptarilor Lydiei



Chiar daca Lydia nu ajunge sa-si vada aceasta dorinta sumbra implinita, asta nu inseamna ca ceea ce o asteapta in continuare nu este la fel de palpitant. Te voi lasa pe tine sa afli finalul filmului, caci si acest personaj, printre multe altele, va aparea in perioada imediat urmatoare la TNT. 

Deci, fii pe faza si bucura-te de filmul(premiat la Oscar pentru cel mai bun machiaj) aflat sub bagheta magica a lui Tim Burton in cea mai buna calitate posibil! 












Comentarii