I'm in C(on)TR(o)L


Am CTRL asupra retelisticii


Bun, apartament nou, probleme vechi. Cand te muti undeva, clar trebuie sa incepi mobilatul si aranjatul casei astfel incat sa simti ca nu te afli intr-un beci. De fapt, si acolo ai unele chestii care iti amintesc de un spatiu folosit :))

Asa si cu apartamentul in care m-am mutat odata ajunsa in Franta. Am stat cam o luna fara TV si fara net si parca nu ma simteam eu. Hai ca de televizor si de programele sale ma mai puteam lipsi, dar ce puteam face fara wi-fi sau mega intr-o casa goala, toata ziulica, fara sa lucrez?

Fara TV si fara net ma simteam ca in beci


Asa ca aveam musai nevoie de un TV, dar mai ales de un router wireless la care sa conectez toate chestiile smart de prin casa: tableta, smartphone-urile, laptopul si TV-ul chiar. M-am interesat de un furnizor de servicii pe aici prin Franta, ceva care sa ofere viteza buna de net si canale misto la televizor, daca se poate si internationale. :P


Router TP Link de la Conectica


Am gasit ceva, dar aveam nevoie de un router bun, ca ei zgarcitii nu iti dau nimic, doar iti iau ... bani pe abonamentul lunar. Asa ca m-am orientat catre un router TP Link cu o rata de transfer wireless de 300 Mb/s, caci asta am auzit ca ar fi cel mai bun de pe piata. Iti pot spune ca e ideal pentru un apartamant nu foarte mare, in care imi doresc un net la fel de bun in toate camerele(mai putin in baie, ca acolo nu stau pe tableta sau laptop). 

Ce am aflat documentandu-ma despre acest gen de routere inteligente de la TP Link este faptul ca sunt potrivite atat pentru conexiunile prin fir, cat si pentru varianta cea mai utilizata de mine - conexiunea prin wireless. Caci nu vreau sa merg peste tot prin casa cu un cablu de retea dupa mine, de parca as plimba un catel :))


Cablu de retea de la Conectica


Acum, aceasta varianta misto de router nu numai ca este vitala pentru mine, deoarece am obiceiul sa descarc fisiere mari pe calculator sau tableta, ci si pentru S. care este un impatimit al jocurilor online in retea si care are nevoie de o viteza foarte buna la net pentru folosirea programelor de lucru in care face planuri si schite in detaliu. 

Si pentru ca ti-am zis de router-ul meu de la TP Link, iti mai spun ca oricine poate deveni un expert in conectica si retelistica, mai ales daca pricepe sa urmeze pasii indicati de CD-ul din dotare al dispozitivului.

N-ai cablu HDMI, n-ai casa cu mine!


Si nu numai cu asta am avut de-a face odata cu mutarea in casa noua. Iti dai seama ca mai degraba eram panicata de lipsa tv-ului si a filmelor preferate, decat de lipsa unui pat de dormit sau a unui dulap de haine. Si binenteles ca am facut rost mai intai de televizorul nostru de acasa si de cabluri HDMI, inainte de a cumpara mobila pentru apartament. Oricum, primele lucruri ne-au costat mult mai putin decat cele din urma, asta e sigur. Si daca tot ti-am zis ca au costat putin, aceste dispozitive si sisteme de retelistica le-am luat de la Conectica


Cablu HDMI cu conectori auriti de la Conectica


Asta e un magazin online de cabluri, adaptoare, retelistica si periferice PC, de care nu as fi stiut daca nu as fi avut aceasta arzatoare nevoie de lucruri de calitate pentru TV si net. Prin urmare ti-l recomand cu cea mai mare incredere, ca atatea componente, cabluri, dispozitive mobile si switchuri smart nu vei mai gasi in alta parte la aceleasi preturi si cu aceleasi informatii vitale, fara de care nu ti-ai da seama de ce ai nevoie. 

Practic, intrand pe oricare dintre produsele categoriilor de pe site-ul Conectica.ro este ca si cum ai raspunde la un quizz pentru a vedea ce ti se potriveste mai bine pentru nevoia ta. So ... 

Ah, inca ceva, trebuie sa stii si asta. Daca intri pe site si vezi ca scrie 10 ani de Conectica peste tot, afla ca anul asta implinesc acesti 10 ani de existenta(inclusiv de experienta pe piata IT&C) si cu ocazia asta au lansat pentru perioada 15-30 octombrie Saptamanile Retelisticii. Ce inseamna asta? Doua saptamani pline de oferte misto pentru toata lumea. Cred ca voi profita si eu de asta, ca nu se poate sa ratez asa ceva!


Saptamanile Retelisticii de la Conectica


Am mai invatat ceva. Acum vad filmele noi in Full HD la TV


Deci sa iti spun cum am reusit, dupa foarte multe momente frustrante fara net si cablu, sa vad filmele si serialele mele preferate in Full HD la TV. Include un personaj principal - cablul HDMI cu conectori auriti, ca, deh,am vrut sa arate fancy. Datorita tehnologiei HDMI, conectarea calculatorului meu la televizorul Full HD a fost o simpla joaca de copii. Si asta, fara ca imaginea sau sunetul sa aiba vreun pic de suferit. 

Cred ca asta a si fost intentia creatorilor tehnologiei HDMI(High Definition Multimedia Interface): indeplinirea unei solutii pentru necesitatea transmiterii de fisiere audio si video de inalta calitate intre mai multe dispozitive. Asa cum a fost si arzatoarea mea necesitate: de a viziona filme incarcate pe calculator la o calitate mult mai mare si intr-o rezolutie multumitoare pentru mine, la TV. 

Inainte de a comanda totusi cabluri HDMI la DVI sau cabluri DVI la HDMI de la Conectica, m-am uitat sa vad daca atat calculatorul, cat si televizorul au porturi HDMI. Aveau, cum nu aveau, ca daca nu imi luam adio de la conexiunea mult dorita. Nu e greu sa verifici. Trebuie sa scrie undeva la calculator sau la laptop HDMI, la una dintre porturile alea ce seamana cu alea de USB. Doar ca astea HDMI sunt un pic mai late si au o alta forma. La fel si cu televizorul(la al meu scrie cu galben langa portul in cauza HDMI, dar sunt doua de toate).


Acum ma pot uita la filme incarcate pe PC, direct la rezolutia TV-ului


Acum ca aveam cablul datator de viata, nu imi ramanea decat sa il conectez la cele doua mufe(de la televizor si de la calculator). Normal, trebuie sa aprinzi ambele dispozitive, ca sa faci treaba in timp real. Dupa ce le-am conectat, am folosit telecomanda TV-ului ca sa dau pe modul HDMI. 

De indata ce am setat asta, mi-a aparut pe ecanul calculatorului o fereastra cu hardware-ul detectat. Am avut de setat rezolutia adecvata televizorului si apoi mi-a aparut pe ecranul acestuia ceea ce imi aparea initial pe PC. Pur si simplu. De acolo, am stiut exact ce sa fac si cum sa dau play filmelor incarcate, asta pentru ca era ca si cum as fi lucrat pe calculator. 

Si hocus pocus, placerea mea de a vedea filmele preferate in Full HD la TV mi-a fost indeplinita. De cine? Chiar de mine. A fost simplu de tot! Cu ajutorul dispozitivelor smart de la Conectica, ce transforma pe oricine in expert intr-ale retelisticii, binenteles. 

Asta am gandit sa ti-o spun atat pentru a te ajuta in caz de nevoie, cat si pentru a participa la SuperBlog 2016, la proba cu numarul 7. 


Sursa foto: pexels.com si conectica.ro





Comentarii