Intr-o lume de modele "perfecte", fii o Lena Dunham




Nici o femeie nu este la fel. Nici un om nu este la fel, de fapt. 

In urma cu cateva zile, o prietena m-a intrebat daca mi se pare ca o fata a carei poza mi-a aratat-o seamana cu ea, pentru ca o alta prietena a ei sustinea ca da. Am privit poza si da, am gasit ceva asemanari, insa nimic nu poate sa faca doua persoane sa fie identice.

Nici macar ADN-ul si faptul ca ar fi gemene. Pana si gemenii pot fi deosebiti unul de celalalt. Sa fim seriosi, nimeni nu doreste sa i se spuna ca seamana cu altcineva, poate doar sa i se spuna ca cineva seamana cu ei. Si in acest caz, doar daca este vorba despre vreo persoana celebra, despre care se vorbeste de bine :))

Insa, hey, am deviat de la subiect.

Eu voiam sa iti spun azi ca intr-o lume(cea a prezentului) in care modelele "perfecte" sunt cele adorate, sa fim o Lena Dunham. Deschisa la minte. Fara inhibitii. Fara complexe. Naturala si fara Photoshop. 

Daca nu stii cine este Lena Dunham, atunci poate stii despre serialul Girls despre care am mai vorbit aici.

Lena este scenarista si protagonista in acest serial foarte actual despre fete, vietile lor, problemele lor si relatiile schimbatoare dintre ele. 

Asadar, Lena este o femeie puternica, open minded, inteligenta si plina de umor, careia nu ii este frica sa isi afiseze corpul in adevarata lui splendoare, cu tot cu defectele evidente pentru unii. In serialul Girls sau in afara platourilor de filmare, artista apare in cele mai putin pudice ipostaze, in mod natural, fara a fi photoshopata sau retusata intr-un fel. Si asta pentru ca si-a acceptat corpul si isi asuma o imagine de femeie "normala" a vremurilor noastre, si nu vreo figura efemera sau superficiala "perfecta" care place mai mult publicului.

Cea mai recenta isprava a lui Lena este aparitia in editia de februarie 2017 a revistei glossy Glamour. Mai exact, intr-o coperta alaturi de prietenele ei din serialul Girls si din viata reala. Totul intr-o editie fara Photoshop si fara fite. Chiar daca fetele par sa fie din peisaj, un detaliu atrage atentia mai tare decat tinutele lor sau incaltamintea super inalta, cu platforme. Este vorba despre celulita lui Lena Dunham care nu a fost retusata la editare.

Chiar actrita insasi a avut cuvinte de lauda si de multumire legat de toata aceasta situatie, pozitiva si incurajatoare pentru femeile normale:

"In timpul adolescentei, mi s-a spus in termeni clari, ca aratam al naibii de ciudat. Burta mare, dinti de iepure, genunchi care se ating - parea sa nu ma potrivesc deloc in peisaj si asta imi bantuia fiecare miscare. Pozam drept tipul de fata increzatoare in ea, dar in secret ingrozita si ranita de comentariile fara mila si ostilitatea oamenilor. Hai sa lamurim ceva: Nu uram faptul cum aratam, uram cultura ce imi spunea sa fac asta."

"Ei bine, azi acest corp este pe coperta unei reviste pe care milioane de femei o vor citi, fara photoshop, cu coapsele mele in intreaga lor splendoare imperfecta. Fie ca esti de acord cu politica mea, iti place show-ul meu sau te simti legat de ceea ce fac. nu conteaza - corpul meu nu este un joc corect. Al nimanui nu este, indiferent de marime, culoare, identitatea genului si este un loc pentru fiecare dintre noi in cultura pop in care sa fim recunoscute drept frumoase."

Asta este ceea ce a avut de zis Lena Dunham si nu pot decat sa o aplaud la scena deschisa pentru aceasta miscare si provocare in cadrul unei societati in care perfectiunea este adulata si ridicata in slavi. Nu putem decat sa recunoastem ca nu putem fi toti la fel. Sau perfecti, sau atragatori din anumite puncte de vedere sau mari personalitati pe care altii ar trebui sa le urmeze.

Unicitatea si frumusetea constau in ideea de cum te faci placut in fata celorlalti. Atat!

Sursa foto: thefashionspot.com

Comentarii