Cand sotia ta nu este deloc asa cum crezi tu de fapt - Fata disparuta de Gillian Flynn



Cu ceva timp in urma am vazut filmul Gone Girl si mi-a placut mult. Dupa ceva vreme am aflat ca este vorba, de fapt, despre ecranizarea unei carti scrise de autoarea Gillian Flynn. 



Cartea se numeste Fata Disparuta si acum doua zile am inceput sa o citesc in format electronic



Eu i-am dat 5 stelute pe GoodReads si am vazut ca parerea majoritatii este una pozitiva legata de acest roman.


Avand in vedere ca am vazut mai intai filmul, stiam in mare despre ce e vorba, insa vreau sa zic ca povestea este mult mai impresionanta si totul este mai bogat in amanunte. 

Face parte din categoria cartilor de genul thriller ca si Fata din tren de Paula Hawkins. 


Dar nu se aseamana deloc. La fel ca si in cazul cartii Fata disparuta, am vazut atat filmul si am citit si cartea Fata din tren.

Ambele romane au avut foarte mult succes la vremea lor. Au fost niste bestsellere internationale. Au devenit populare si au fost incluse pe majoritatea listelor de To Read ale cititorilor pasionati din toata lumea.

Varianta electronica a cartii Fata disparuta de Gillian Flynn pe care am citit-o eu are cam 315 pagini, dar am vazut ca varianta format fizic cartonat ar avea 616 pagini. 

Oricum, este un thriller chiar si mai captivant decat povestea fetei din tren a lui Hawkins. Eu, de exemplu, am dat gata cartea in doar doua zile, dar o poti finaliza si intr-o zi daca ai timp.


Actiunea din cartea Fata disparuta de Gillian Flynn este structurata pe 3 parti mari si late



1. Baiatul pierde fata


2. Baiatul cunoaste fata


3. Baiatul recapata fata(sau viceversa)



Este o carte intriganta care te va face sa te intrebi intruna cine este personajul bun si cine este personajul rau(asta pana la un anumit punct). 

Povestea este a lui Nick - sotul si a lui Amy sau Uimitoarea Amy - sotia. 

Incepe cu disparitia lui Amy in ziua in care cuplul are aniversarea de 5 ani de la nunta. 

Nick este dat peste cap, dar intr-un fel este bucuros ca a scapat de Amy, desi asta nu ar suna bine daca ar spune la politie. Ajunge sa fie principalul suspect al politiei, desi colaboreaza si chiar cauta indicii despre disparitia sotiei si despre cei care i-ar fi putut face rau. 

Cu toate astea, isi da seama, se poarta cam stupid, face exact ce nu ar face un sot aflat in cazul lui. Are o amanta de 1 an de zile, dar crede ca nevasta nu stie. 

Povestea se complica. Politia devine din ce în ce mai bănuitoare cu Nick si incepe sa descopere tot felul de indicii ce-l arata pe el drept ucigasul sotiei, desi nu se gaseste nici un cadavru. 

Toata cartea este compusa din versiunile lui Amy si a lui Nick. Ea scrie totul intr-un jurnal(dar de fapt este doar o punere in scena pentru a-l incrimina pe sot la un moment dat cu disparitia si ... eventual moartea ei).

El ajunge sa isi dea seama despre cum este sotia sa de fapt - o razbunatoare si o psihopata care face pe victima in situatia asta pentru ca felul ei de a fi perfect sa nu fie degradat. 

Descoperim pe tot parcursul povestii o alta natura a lui Amy. Daca se poate sa ii plangi de mila la inceput, acum vei incepe sa ii plangi de mila lui Nick legat de ce fel de sotie si-a luat si cu ce s-a capatat de fapt.

Ai zice ca se merita unul pe altul. Si totusi nu se poate sa nu iti para rau de sot. Sa iti doresti nu numai sa nu fie incriminat legat de disparitia sau moartea ei, dar de asemenea doresti sa gaseasca o modalitate sa o atraga pe Amy inapoi acasa si sa dovedeasca faptul ca ea este cea cu planurile de razbunare si adevarata criminala. 

Chiar daca in cazul ei este vorba numai de o disparitie, Amy dandu-se bine la fund, in carte se petrece totusi o crima. 

Si nu este înfaptuita de cine ai crede la inceput. 


Fata disparuta de Gillian Flynn este o carte mind-twisting, cu o actiune plina de suspans, ce te face sa iti doresti o razbunare personala. 




Nu degeaba se spune ca atunci cand citesti, intri cu totul in acea lume si te pui in pielea personajelor. Eu chiar am ajuns sa o urasc pe Amy ca pe o persoana reala si imi doream ca in final marsavia ei sa fie descoperita. Cine nu si-ar dori asta?

Dar nici finalul nu este unul dintre cele la care te-ai astepta, ci din contra este nebun. 

Si totusi ma bucur ca autoarea a ales sa dea un asemenea curs si sfarsit cartii Fata disparuta, altfel nu ar mai fi fost decat o carte obisnuita cu happy-end.

Insa, asta spune despre aceasta carte ca este un thriller de exceptie, ce nu a fost numit degeaba bestseller si nici nu a castigat premii aiurea. 


Fata disparuta de Gillian Flynn a castigat premiul Goodreads Choice Awards Best Mystery & Thriller in 2012 si a fost nominalizata la mai multe alte premii din lumea literara. 


Mie mi-a placut foarte mult si in spiritul cartilor de genul Murder, Thriller & Mystery ti-o recomand si tie, daca esti impatimit al acestei categorii. 

Te prinde imediat si nu vei dori sa o lasi din mana pana nu obtii un pic din vendeta pe care o doresti pentru personajele sale negative!

Tu ce parere ai despre actiunea acestei carti(daca ai citit-o)?




Sursa foto: GoodReads


Comentarii