O zi in Budapesta. Cu mai putin de 100 de euro

Ne doream demult sa ajungem in Budapesta. Trecand mai mereu prin capitala Ungariei sau ocolind-o in drumul nostru spre Romania dinspre Franta, ne-am tot gandit de ce sa nu facem un mic detur pentru a vedea mai bine acest oras minunat.

Si uite ca ocazia s-a ivit. La intoarcerea din Romania am poposit in sfarsit in Budapesta. Avand in vedere ca eram cu masina, am reusit sa impuscam doi iepuri dintr-o lovitura.
  • Ne-am odihnit aproape la jumatatea drumului spre Franta
  • Am vizitat cateva ore bune Budapesta(asa cum doream demult)

Cazare in Budapesta

Ne-am cazat la Garden House, o casa de oaspeti la aproximativ 2 kilometri de centrul Budapestei. Pentru o camera dubla, dar cu baie la comun pe hol, am dat in jur de 95 de lei(20 euro - 6357 HUF) pe noapte, cautand pe Booking.

Pe langa fierbator in camera, televizor, aeroterma pentru incalzire de rezerva, parcare gratuita in fata cazarii si Wi-fi, ai acces si la o mica bucatarie ce poate fi folosita de catre toti cei cazati in camerele unitatii.

Noi am ajuns la cazare la ora 22:00, fix cand se incheia programul de Check-in. Pe langa explicatii legate de unitatea de cazare, cel de la receptie ne-a si oferit o harta cu atractiile de vizitat in oras, ne-a spus despre locurile unde se mananca bine si de unde se ia metroul sau autobuzul spre centru.

• O chestie importanta daca vrei sa mergi in Budapesta. Cel mai bine ai bani dinainte schimbati in forinti maghiari(HUF). Uneori la parcare trebuie sa platesti cash sau oriunde doresti sa cumperi ceva.
  • De asemenea, daca intri cu masina in Ungaria, iti trebuie vigneta. Pentru 10 zile, exista vigneta la 12 euro(60 de lei - 3814 HUF) pe care o poti lua fie de pe net, online, fie de la statiile de Peco, inainte sau dupa granita cu Ungaria.

Parcare in Budapesta

In seara aceea nu am mai iesit in oras, dar a doua zi dimineata, dupa ce ne-am baut cafeaua, am urcat in masina si am mers spre o parcare situata cumva aproape de centrul Budapestei. Este vorba despre Europeum Garage, parcare situata sub un centru comercial

Pentru 4 ore cat am stat prin oras, am platit aproximativ 5 euro, adica 1590 HUF. Numai ca am observat ca in acea parcare puteai plati doar cash. De aceea este bine sa fii pregatit dinainte cu bani schimbati in forinti maghiari.

Ce am vazut in Budapesta

Deoarece parcarea era destul de aproape de atractiile principale ale orasului, am reusit sa ajungem repede la Dunare(Duna) si sa vedem podurile celebre ale capitalei Ungariei:
  • Elizabeth Bridge de unde am admirat Citadela

• Chain Bridge pe care l-am parcurs ca sa ajungem la funicular si apoi la Castelul Buda

• Margaret Bridge mai aproape de Parlament si de Insula Margareta

Trebuie sa stii ca in imediata apropiere a castelului vei vedea zeci de localnici doritori sa iti ofere plimbari cu tuk-tuk-ul, cu autobuzul Hop in - Hop Off sau sa iti ofere cine stie ce tururi complete in oras sau la castel. Contra cost, desigur.

Noi nu am optat pentru asa ceva, fiindca acei omuleti ajungeau sa fie destul de agasanti.

Insa, pentru a ajunge sus la Castelul Buda, puteai sa urci fie cu funicularul sau puteai sa o iei pe jos, pe scari si prin gradina castelului. Noi am mers cu funicularul, o calatorie dus-intors/persoana costand 1800 HUF(27 lei - aprox. 6 euro). Avand in vedere conditiile meteo vitrege, am facut la momentul respectiv cea mai inteligenta miscare. Altfel, este placut sa urci pe jos tot drumul pana la palat cand vremea iti permite.

Ajunsi sus, ne-am plimbat pe meterezele castelului. Am privit cum se schimba garda la palat(asta se intampla din ora in ora). Este si de vizitat un muzeu, dar noi nu am mai intrat. Insa, de departe cel mai grozav lucru este panorama minunata asupra orasului, asupra podurilor si asupra Dunarii ce strabate Budapesta.

Evident ca nu puteam pleca din capitala Ungariei fara sa luam si niste magneti amintire. Pe 2 magneti de la un magazin de suveniruri am dat 1100 de HUF(aprox. 4 euro).

Ce am mancat in Budapesta

Iar pentru ca eram la mama lor acasa, am cumparat si kurtos(cozonac unguresc) cu diferite arome, dand 1000 HUF(cam 3 euro) pe unul singur(varianta medie).

Apoi am ajuns pe o strada speciala ticsita de bistro-uri, restaurante si baruri in cautarea de ceva bun de-ale gurii. Insa, nu cred ca ne-am nimerit la ora potrivita a mesei, deoarece toate erau cam goale. Si asa am ajuns pe o alta straduta boema, cu tot felul de decoratiuni si localuri cu specific diferit, unde am intrat pana la urma la restaurantul Fuego.

Acolo am dat impreuna pe 2 espresso, o salata de pui si o supa gulash 4800 HUF(adica 15 euro).

Impresii dupa vizita de o zi in Budapesta

Ca un fel de rezumat al zilei petrecute in capitala Ungariei, pot spune ca experienta a fost una incompleta, la fel ca si lucrurile pe care am apucat sa le facem acolo. In plus, noi am prins o vreme foarte rece, cu minus multe grade, ce ne-a impiedicat sa umblam in voie, sa facem fotografii si sa ne pierdem pe stradutele cu cladiri istorice din oras.
  • Este frig de vizitat iarna, mai ales dacă urci la Castelul Buda sau la Citadela și pe lângă Dunăre, în zona podurilor, unde vantul si curentii iti taie pur si simplu respiratia.
  • Mai degraba este frumos de vizitat vara sau toamna, când e cald. Ca sa te poți bucura în tihna de priveliște, de oras, de clădirile istorice, de parcuri și piete.

Si inca un lucru pe care trebuie sa il adaug. Nu e de ajuns o zi pentru tot. Pur si simplu iti vor ramane mult prea multe lucruri neacoperite, locuri nevazute si experiente culinare neincercate.

Pe de alta parte, Budapesta este un oras destul de ieftin de vizitat. In vizita noastra de o noapte(care nu se pune de fapt) si cateva ore dintr-o zi am cheltuit cu totul aproximativ 74 euro(23,522 HUF)

Tu ai vizitat Budapesta, cum ti s-a parut intreaga experienta?