"Degeaba dam de mancare lupului, totdeauna se va uita in directia padurii." - Ivan Sergheevici Turgheniev



Buna!

Azi despre Ivan Sergheevici Turgheniev. 

Mai exact despre culegerea "Povestirile unui vanator". Cred ca am acesta carte dintr-un hipermarket din zona cu carti la reducere. Mereu, cand trec prin acea zona(care parca imi apare in cale tot timpul), trebuie sa ma opresc si sa vad ce mai e bun de cumparat la reducere si de citit pe nerasuflate sau cand voi mai avea timp. 

Asadar, despre "Povestirile unui vanator" de Turgheniev, din prisma mea.

Ceea ce am citit eu mai intai a fost primul volum al acestei culegeri de povestiri ale scriitorului rus Turgheniev, dar mai apoi mi-am indreptat greseala si am gasit si cea de-a doua parte a povestirilor, in total cartea avand cam 24 de povestiri, 440 de pagini.

Un cititor traieste o mie de vieti inainte sa moara(George R. R. Martin)


Chiar daca personajul principal este vanator si este prezentat cam in fiecare parte a cartii ca fiind la vanatoare de pasari salbatice sau fiare ale padurii, acesta se deosebeste mai mult prin felul sau de a relata tot felul de istorisiri haioase, mitice sau dramatice despre vietile oamenilor cu care a intrat in contact sau despre care a auzit.

Daca stii faptul ca un vanator sau un pescar spune doar povesti inventate si foarte inflorite, afla ca acest vanator al lui Turgheniev este un fel de povestitor si vanator al destinelor omenesti, nimic fiindu-i mai placut decat a afla si a istorisi povesti adevarate din viata oamenilor vremii. 

Femei, barbati, copii, familii, nobili, saraci, fete sarmane si schingiuite de soarta, slujitori, printi si evrei, tigani si vanatori ca si el.


Toate personajele cu care a intrat in contact isi au relatate vietile si destinele comico-tragice in aceste doua volume ale cartii lui Ivan Sergheevici Turgheniev. In toate povestirile sale, viata intalneste miticul si soarta pregateste cate ceva oamenilor de acolo. 

Pot spune ca mi-a placut culegerea de povestiri si m-as apuca sa citesc si alte carti(mai clasice) ale lui Ivan Sergheevici Turgheniev.

Ce mi-ai recomanda si de ce? 

Sursa foto: pexels.com

Comentarii