Craciun in “Orasul luminilor”


#paris
La intrebarea lui S. in legatura cu ce prefer ca destinatie de vacanta pentru Craciunul din 2013 am ales aproape pe loc dintre Paris si Viena, binenteles “Orasul luminilor”. Chiar daca poate suna a cliseu si chiar daca Parisul pare o destinatie destul de frecventata mai ales de catre indragostiti, acesta mi se pare unul dintre cele mai magice orase din Europa, daca nu din toata lumea.


#paris



Chiar daca nu voiam eu sa par o mare indragostita si chiar daca mai fusesem in Franta, nu am vrut sa ratez a vizita pentru o saptamana cel mai minunat oras din lume pentru concediul de Craciun. Ce poate fi mai spectaculos si mai uimitor pe timp de iarna decat o capitala luminoasa, plina de mister si de surprize la tot pasul, altceva decat magnificul Paris?
#craciun

De ce pot spune ca a fost Craciunul anului 2013 de neuitat, dar mai ales de poveste? Pentru ca am mers acolo doar cu iubitul meu cu ochi verzi si am petrecut niste clipe minunate in stil parizian. Nu pot spune ca am prins o vreme specifica de iarna, cu zapada si vreme racoroasa, ci mai degraba o vreme de tip londonez, cu ploaie, vant si ceata.
#paris

Nu asta a contat insa, pentru ca luminitele, decorurile, oamenii si vitrinele magazinelor din toate arondismentele pariziene, dar mai ales de pe celebrul si minunatul bulevard Champs-Elysées, au facut totul sa para mai mult a magie de iarna.
#paris

#paris

#paris

Strazile luminate din plin, pomii de Craciun decorati numai asa cum Parisul stie sa o faca, colindele ce rasunau din toate magazinele si localurile chic de pe acolo, dar si vitrinele si interioarele magazinelor de pe marele bulevard ce se intinde dinspre Arcul de Triumf catre La Grande Roue, marele Printemps, dar si Galeriile Lafayette ne-au luat ochii si ne-au atintit locului pentru mai mult de jumatate de ora.
#paris

#craciun

#paris

#orasulluminilor

#paris

#craciun

#paris

#paris

#paris

Nu am ratat nici celebra Moulin Rouge din cartierul rosu al Parisului, dar nici minunatul Tour Eiffel care era atat de frumos luminat si stralucitor pe timp de seara. Ajunsi in apropierea acestuia pe timp de seara, cred ca am ramas cam un sfert de ora uitandu-ma la el mai de la departare, la felul magic in care lumina si in care era decorat cu stralucire si cu mii de stelute sclipitoare care il faceau sa para rupt din aceasta lume.
#paris

#craciun

#paris

#paris

#paris


Chiar daca a doua zi urma sa ne intoarcem la acesta pentru a urca in el si pentru a-l vedea de aproape, ma tot rugam de S. sa mai ramanem de parca daca am fi plecat de acolo, s-ar fi rupt toata vraja de moment. Nu a fost deloc  asa pentru ca in Parisul stralucirii, al fastului si al frumosului, la tot pasul aveai ce vedea si ce face, pe timp de zi sau pe timp de noapte. Nici caruselurile care erau amplasate in fiecare cartier al Parisului nu au scapat de vizita noastra, dar nici Bazilica Sacré-Cœur sau Biserica Madeleine in care am ascultat cel mai frumos concert de colinde frantuzesti, live.
#paris

#paris

#paris

#paris

#paris

#paris

#paris

#paris
#craciun

#orasulluminilor

De asemenea, nu am ratat nici Muzeul Luvru, minunatul si giganticul loc cultural in care am regasit cele mai frumoase si specifice capodopere ale diferitelor tari si civilizatii de mult trecute. Nici Atelierul Brancusi, de langa Centre Pompidou, nu a fost trecut cu vederea de noi pentru ca ne-am bucurat atat de tare sa gasim in acel mare Paris si o bucatica de Romanie admirata si respectata de francezi.
#brancusi
#brancusi

#brancusi

#paris

#paris

#louvre

#louvre

#louvre

#louvre

#paris

Acolo, in special, ne-am simtit atat de emotionati sa lasam o mica amintire si sa semnam in cartea oaspetilor, in care au mai scris multi romani la fel de mandri si de iubitori de patrie, incat nu mai conteaza daca operele lui Brancusi sunt la noi sau la ei. Brancusi este al cui doreste sa il aprecieze cu adevarat.
#paris

#paris

#paris

#paris

#paris

Nici daca as mai sta cateva zile bune, nu as putea povesti tot ceea ce m-a impresionat si ce mi-a placut atat de tare in Parisul de poveste, insa stiu ca odata ce am fost acolo, imi vor ramane amintirile si sunt atat de fericita ca ne-am creat propria poveste, dar si ca ne-am lasat urma pierduta prin “Orasul Luminilor”.  


#craciun

#paris

#paris

#paris

#paris

#paris

Comentarii