Scoala altfel in Franta

Bonjour!



#belforttourisme.com


Miercurea asta a fost mai lejera. Pentru S, nu pentru mine, ca oricum eu lenevesc toata ziua, dupa cum ar crede unii. Asadar, daca a fost sarbatoare si nu a lucrat, am zis sa mergem pe undeva, cum facem de obicei cand avem posibilitatea.

#basedeloisirsdumalsaucy

#basedeloisirsdumalsaucy


A doua vizita la Base de loisirs du Malsaucy - Belfort


Cum a fost soare si frumos, foarte cald - 30 de grade, am hotarat sa mergem din nou la Base de loisirs du Malsaucy de langa orasul Belfort. Am mai fost acolo intr-o duminica, dar era deja spre seara si nu am apucat sa ne bucuram de apa sau soare, desi peisajul l-am gasit foarte agreabil si la acea ora. Oricum nu eram pregatiti de altceva, decat de o plimbare si eventual un picnic pe iarba inca verde.


#basedeloisirsdumalsaucy


Asadar, vazand ca este soare si caldura numai buna de balaceala(pentru S.) si bronzat(pentru mine), ne-am echipat(de data asta corespunzator), am luat niste gustari la noi, apa, cartea regulamentara, un cearsaf mare si telefonul mobil normal:))


#cartearegulamentara


De asemenea, am crezut noi ca, fiind o zi din timpul saptamanii, va fi lejer si liniste. Fara prea multe suflete si fara zgomot de avioane de agrement, lucruri de care ne-am izbit de altfel in weekend(duminica). Asa ne-am pus speranta amandoi, dar ce sa vezi?

Am ramas masca si S. la fel, dar un pic mai calm decat mine


Odata ajungi la Base de loisirs du Malsaucy, care se afla cam la 6 km de Belfort, am fost uimiti si exasperati sa vedem inca din parcare cam ce ne astepta. 4 sau 5 autocare de mari dimensiuni erau insirate fara o grija si, binenteles, fara pasageri, in spatele parcarii. Deja ma luasera nervii si am zis ca voi avea o zi de rahat. Daca nici in timpul saptamanii nu poti avea un pic de liniste, atunci cand?

#belforttourisme.com


Am ramas masca si S. la fel, dar un pic mai calm decat mine. Nu am fobie de oameni, sa stii, dar pur si simplu cand am nevoie de relaxare, vreau totodata si intimitate si putina liniste ca sa ma pot concentra pe ce am de facut(in cazul asta lectura unei carti bune).


Scoala altfel in Franta incurajeaza sportul, activitatea in aer liber, miscarea, dansul ritmat, inotul, diversele concursuri in care se invata copilul sa fie mai competitiv


Dar, hai sa iti spun si ce mi-a placut din toata treaba asta. Am realizat eu asa pe loc ca de fapt toata tevatura cu autobuzele scolare parcate la lacul Malsaucy, era datorita zilei de miercuri in care elevii de toate varstele sunt liberi de la scoala. Liberi de la scoala, dar intr-un fel de zi altfel la francezi. Nu mai stiu cum e in Romania cu Scoala Altfel -  e o intreaga saptamana la un moment dat in luna sau ceva de genul, dar in Franta in fiecare zi de miercuri este liber la activitati extracuriculare.


#basedeloisirsdumalsaucy


Si exact intr-o zi de asta ne-am nimerit noi sa ajungem la plaja de la Malsaucy.

#basedeloisirsdumalsaucy

#basedeloisirsdumalsaucy

#basedeloisirsdumalsaucy

Nu e deloc rea aceasta idee si chiar ma bucura ca francezii, printre alte natii, incurajeaza elevii sa vada scoala si altfel si sa participe activ la tot felul de activitati, sporturi, tabere si competitii diverse.

Asa era si miercuri. Era plina baza de agrement de copii si adolescenti de toate varstele, plus antrenori de fitness, dansuri sportive, profesori tineri si deschisi la minte si supraveghetori maturi.


#basedeloisirsdumalsaucy


Scoala altfel in Franta incurajeaza sportul, activitatea in aer liber, miscarea, dansul ritmat, inotul, diversele concursuri in care se invata copilul sa fie mai competitiv. Mai mult de atat, nu se face discriminare de sexe. Si fetele jucau fotbal sau volei, rugby, inotau; si baietii erau in rand cu fetele la zumba sau la yoga.

Chiar super misto - am zis. Si hai ca pana la urma nu a fost atat de rau!


Odata ajunsi acolo, ne-am instalat si am facut prima incursiune in apa lacului. Dar imediat dupa asta, pe la ora 4 cred, instructorii si profesorii au inceput sa stranga semnele, marcajele si pancardele ce delimitau si anuntau activitatile ce s-au tinut acolo. Ma gandesc ca autobuzele alea scolare impreuna cu pasagerii lor au ajuns acolo la baza de agrement cu mult inainte sa sosim noi. Undeva dimineata, si de aceea cam pe la ora 3 jumate - 4, activitatile au luat sfarsit si toata galagia si lumea multa(elevii) au plecat, lasandu-ne pe fiecare intr-o oaza de liniste si pace, asa cum probabil isi dorea fiecare.

#basedeloisirsdumalsaucy

#basedeloisirsdumalsaucy

#basedeloisirsdumalsaucy


A fost bine, avand in vedere ca apa crestea odata ce inaintai, plaja cu nisip curat si din belsug, zona de parcare si intrarea gratis iar iarba de tolanit din jur era pentru toata lumea, si cu zone de umbra si cu soare pentru disperati ca mine. Pot spune ca pe langa minutele bune pe care le-am petrecut inotand, am prins si un mic bronz care ma incanta si mai tare. :))


Bissous :*:*:*

Comentarii