Ajutor, e dependenta de noi si nu doreste sa se trateze!


"Maria si una dintre perechile de tenisi ale adolescentei"


"Ajutor, e dependenta de noi si nu doreste sa se trateze!"

Acesta ar fi strigatul de ajutor pe care l-ar face sa rasune toti pantofii sport ai Mariei, daca ar avea glas. Rand pe rand, fiecare dintre perechile de adidasi, tenisi, Converse sau sneakers ai fetei au ajuns sa doreasca cu disperare sa ramana mai mult de 12 ore in dulapul de papuci de pe holul casei. De ce? Pentru ca Maria, o impatimita a sportului, ii stoarce de puteri pe fiecare dintre ei atunci cand iese la alergat, merge la sala sau joaca fotbal. 

Imediat ce termina cu o pereche de adidasi de dama, in ziua urmatoare ia la rand o alta pereche rezistenta, si totusi obosita, de tenisi dama albi sau negri si isi face obisnuitele semi-maratoane prin cartier, prin parc sau de-a lungul stadionului, pe pista de ciclism. Maria este o atleta desavarsita. Nu face din asta o profesie, dar ii place sa se afle tot timpul in miscare si sa aiba grija de corpul ei.


"Trebuie sa aflati ca Maria adora miscarea"


Inca de la 20 de ani si-a facut, pentru prima oara, abonament la sala de fitness din cartier si nu i-ar mai lipsi mult ca ar si putea deveni antrenoare. Ar putea da lectii oricui datorita motivatiei si determinarii ei zilnice. Dar tanara nu a fost mereu asa de atenta la sanatatea ei si la importanta celor 30 de minute minime de miscare pe zi.

Iata ce poti afla, usor usor, despre Maria si viata ei chiar de la pantofii ei sport atat de dragi:

O pereche de Adidas mult prea uzata si cu cateva numere mai mici decat celelalte incaltari incepe povestea, taragandu-si vorbele de parca le-ar cantari intr-o balanta:

- Maria pe care o cunosc eu a fost o fetita cuminte si singuratica ce statea mai mult pe acasa si atunci cand era la scoala, ii placea tare mult sa joace cu baietii fotbal si sa deseneze cu creta pe asfalt tot felul de imagini frumoase.

Pentru ca familia ei nu avea prea multi bani, Maria nu m-a cunoscut decat destul de tarziu, in scoala generala, atunci cand nasa ei m-a facut cadou fetitei cu ochi ca alunele. Va spun, purtatoare mai incantata de atat eu nu am cunoscut vreodata. Nici nu aveam cum, ca ea a fost singura ce m-a purtat zi de zi la scoala, pe teren si in vacante la bunicii din oras.


"Noi suntem adidasii albi ai Mariei, atunci cand am facut cunostinta prima data"


Era tare draguta si avea grija de mine destul de bine. Dar ceea ce am adorat la ea in copilarie au fost inocenta si felul ei unic de a se bucura de simplele lucruri din viata. Poate ca alti copii ar fi privit o pereche noua de pantofi sport ca pe ceva meritat si ca pe ceva obisnuit la inceput de an scolar, insa Maria m-a privit altfel si m-a facut sa ma simt speciala.

Stii, poate si pentru ca eram o marca de pantofi sport destul de putin intalnita la vremea aia si fetita si-a dat seama de asta. Adoram atunci cand alergam impreuna pe campuri, pana in capatul satului unde locuia prietena ei si inapoi la ea acasa, si pe terenul de sport, alaturi de alti adidasi uzati sau noi si in oras, la cumparaturi.

Perechea alba si uzata de adidasi parea sa-si fi sfarsit povestea, si-asa spusa in cel mai domol ritm iar cuvantul a fost luat de o pereche de Converse verzi care parea ca abia isi asteapta randul la vorbit:

- Eu sunt motivul pentru care Maria s-a indragostit. He he! Am cunoscut-o in liceu, odata ajunsa la oras. Stiti si voi, cand o fata merge la liceu sau la facultate, ba isi coloreaza parul, ba isi face tatuaj sau isi pune piercing in spranceana, ba intra intr-o gasca rebela, dar Maria mea a continuat in stilul ei caracteristic. S-a indragostit, draga de ea. Si ca sa iti spun sincer, a fost "vina" mea asta.

Sa va spun. Intr-o seara, se intorcea spre statia de autobuz, de la liceu(ca era dupa masa la cursuri) si mergea grabita pe faleza ca sa prinda ultimul maxi spre casa. Daca il rata pe acesta, nu mai putea decat sa mearga pe jos pana in sat la ea. Si avea de mers cam 4-5 km, nu ca pe mine m-ar fi deranjat cumva. Dar era noapte, era toamna, rece si ea nu avea chef de aventuri din astea. Asa ca grabise pasul si mai tare.


"Maria inca visa la Fat-Frumosul ei, cand in scena au intrat noi, Conversii verzi"


Si, imaginati-va, pe intunericul acela de pe alee ea s-a impiedicat de ceva sau cineva. Nici eu nu mi-am dat seama bine prima data, ca eram concentrata sa o ajut sa ajunga cat mai repede in statie, dar era vorba despre o persoana. S-a impiedicat de picioarele unui baiat care statea pe o banca. Ete nah, tipul chiar avea picioare lungi de erau intinse atat de mult in fata bancii :)) Va dati seama acum ca Maria mea nu prea a fost fericita de situatie, dar ce avea sa faca?

Cazatura a intarziat-o si mai tare, si daca tot nu mai avea ce face a ramas sa il "certe" putin pe acel pusti cu picioare prea lungi incaltate in Vans. Insa, baiatul si-a cerut scuze, au ras amandoi de situatie si apoi s-a oferit sa o duca acasa cu bicicleta lui. Maria nu a stat prea mult pe ganduri si, spre uimirea mea, a acceptat sa fie insotita de baiat, mai ales ca parea simpatic. Recunosc si eu ca era simpatic, dar mai frumosi erau tenisii lui visinii Vans, care mi-au cazut si mie cu tronc.

"Ea este perechea de Vans care a produs "incidentul"



























"Eu, perechea verde de Converse, am fost martora la indragostirea spontana a Mariei"



Si atat ne-a fost! De atunci din pedalat cu bicicleta, din alergari, intalniri sau trasee prin padure nu ne-au mai scos niciunul dintre ei. Asta a fost povestea Mariei din liceu. Au fost 4 ani minunati in care am batut multe drumuri impreuna sau toti patru, am fost la reparat, la cumparaturi si la concerte peste tot prin tara.

Pentru perioada facultatii, o pereche neagra de pantofi sport Puma se decide sa ia cuvantul pentru a continua povestea Mariei. 

- Nici unul dintre voi nu a vazut atatea lucruri frumoase cate am vazut eu in perioada studiilor fetei noastre. In primul rand, Maria a ramas cu tanarul acela cu picioare prea lungi de care povestea perechea de Converse verzi. De pe la inceputul celui de-al doilea an de facultate l-am cunoscut si eu, si va spun, sunt atat de draguti impreuna. Iar Maria radiaza pur si simplu de fericire.

Din pacate, nu am apucat sa mai cunosc perechea lui de Vans visinii, dar inca mai socializez cu Reebok, partenerii mei de alergare de atunci cand cei doi decid sa alerge in parc sau pe banda din sala de fitness. Draga mea Maria s-a decis sa mearga la sala si a fost motivata mai ales de baiatul acela frumusel, caruia ii place fotbalul tare mult.


"Noi, pantofii sport Puma am trecut printr-o multime de aventuri alaturi de Maria"


Dar, nu numai sala de sport am vazut-o, ci si Romania toata, muntii nostri semeti, falezele frumoase ale Marii Negre, am vazut chiar si Delta si am fost "marcata" de o rata salbatica de acolo. Se pare ca m-a cam placut! :)) Si, in afara de Romania, Maria a decis ca sunt o pereche foarte potrivita de incaltaminte sport de dama pentru city-break-uri si vacante in afara tarii. Asa ca m-a tot dus in concedii in Spania, Grecia, Malta, si in cele din urma in Franta, unde ma aflu si acum.

Viata este destul de placuta de cand Maria m-a comandat de la mine de acasa, tocmai din magazinul Answear, dar nu m-as plange mai deloc, daca totusi tanara ar decide sa devina un pic mai feminina. Nu ca nu e, dar cred ca si voi, dragii mei, v-ati saturat sa fiti purtati zile la rand, ore in sir, saptamani si luni incontinuu, de la o zi la alta, fara sa vi se acorde o pauza macar de cateva zile la rand. Cred ca ar trebui sa facem cumva sa isi comande cateva perechi elegante de cizme si botine de acasa, de la Answear. Ce ziceti?


"Maria si prietenul ei intr-una dintre iesirile lor sportive"


- Numaidecat! Dar cum facem asta? - intreaba celelalte perechi de tenisi si adidasi dama din dulapul de incaltaminte de pe hol

- Nu ne mai lasam incaltate de Maria, pur si simplu. Facem greva, intelegeti ce va zic?

- Haideti sa ne amestecam intre noi si sa ne incalcim sireturile si scaietii ca sa o facem sa ne mai dea o pauza.

- Dar daca isi va lua tot o pereche de sneakers pentru toamna de la Answear in loc de ceva mai elegant sau casual? - intreaba una dintre perechile de Nike albastri care stateau cuminti pe un raft.

- Lasa ca ii dau eu un mesaj uneia dintre surorile mele care inca se afla expusa online pe site-ul Answear.ro ca sa vorbeasca acolo sa afiseze ceva reduceri de toamna, ceva gen Mid Season SALE de pana la 50% la incaltamintea de sezon.

- Da, da, este o idee foarte buna, Puma! In sfarsit, vom avea putina liniste acasa la noi.

Aici nu se incheie povestea Mariei sau a pantofilor ei sport de la Answear. Aici se ia o pauza si apoi se incepe un alt capitol din viata tinerei care a ajuns atat de departe.

"Ca sa iti imaginezi mai bine povestea noastra, am ilustrat-o intr-o serie de poze adunate de-a lungul timpului."

Morala povestii este ca o pereche buna de pantofi sport te poate face sa te indragostesti, sa ai mai multa grija de tine sau sa zbori de-adevaratelea(cu avionul binenteles) - adica te poate purta cu intelepciune prin toate etapele vietii tale.

Sursa foto: Answear.ro si Pexels.com


Poveste inspirata si scrisa cu gandul la proba 8 a SuperBlog 2016. 










Comentarii