As iubi cartile, chiar si daca nu as sti sa citesc


Si cartile merita cate o floare din cand in cand


Ce tihnit ar fi sa lucrez intr-o biblioteca publica. Sau intr-o librarie plina de carti colorate, bestseller-uri si editii princeps ale unor lucrari mari.

Nu stiu cum am ajuns sa ador cartile si orice este de citit. Poate mama mi-a cultivat acest simt extrem de minunat. Acasa avem o biblioteca demna de invidiat si imi pare rau ca nu am apucat inca sa o explorez pe cat se cuvine, deoarece titluri si genuri sunt, slava Domnului, din belsug.

Inca de mica, basmele, legendele, miturile, dar si cartile pentru copii ale autorilor romani mi-au colorat si condimentat copilaria. Acum nu pot decat sa le ador si sa tanjesc dupa coperta unui roman nou daca il vad pe rafturile unui magazin de carti sau in spatiul virtual plin de tentatii.


Fiecare carte, veche sau noua, are mai multe povesti de impartasit cu tine


Sincer iti spun ca as iubi cartile, chiar si daca nu as sti sa citesc


Parfumul lor deosebit, de vechi sau de nou, filele de poveste care te indeamna sa le rasfoiesti mai departe, ilustratiile naive sau complexe si coperta lucioasa sau aspra - toate aceste lucruri m-ar face sa imi doresc o carte, chiar daca nu as avea insuflat darul cunoasterii literelor.

Mie nu imi este deloc greu sa ma apuc de o carte si chiar sa ma tin de ea. Tentatii vor exista mereu, dar chiar si daca ar fi dupa 12 noaptea si a doua zi munca, eu tot as sta sa o termin ca sa ii descopar esenta.


O biblioteca personala este plina de tentatii


"Inca putin, inca un pic si acusi o termin! Lasa ca am timp si de somn. O viata am, si pe aia s-o dorm? Mai degraba s-o citesc!" :)

Un job ideal, pe langa scris si ilustrat, ar fi lucrul intr-un spatiu plin de carti. Cred ca la faza asta ma aseman cu Belle din Frumoasa si Bestia. Si ea adora sa stea in biblioteca ore in sir, sa cumpere carti si sa le puna in ordine astfel incat totate sa-si gaseasca locul si intrebuintarea odata si odata.


Sa am biblioteca proprie si sa fiu si bibliotecara


Intr-o biblioteca mare, sa fiu bibliotecara. Sa recomand carti si sa am carti la indemana mereu. Nu m-as plictisi ever si cred ca mi-as petrece si weekend-urile acolo. Mai mult de atat, o biblioteca-casa cred ca m-ar defini si mai bine. O casa nu prea mare, nici prea mica, al carei etaj sa gazduiasca o sala imensa, organizata pe genuri, scriitori si ani, in care cartile sa aiba rolul principal. Sa fie intr-o veche mansarda enorma, lata cat toata casa si sa se ajunga la ea urcand o serie de scari de lemn masiv, ornamentate bogat si in spirala.


O scara de lemn in spirala intr-o mansarda cu carti

Biblioteca cu spatiu de relaxare

Biblioteca imensa cu carti pentru toata lumea


Da, atunci chiar ca m-as simti ca in povestea Frumoasei!


Si acea biblioteca-mansarda sa aiba un coltisor tihnit, cu un fotoliu vechi si confortabil, in culori pastel sau cu un balansoar din rachita impletita, cu multe perne pufoase si pleduri colorate. Sa fie, de asemenea, pernute si un covor delicat la atingere si pe jos. Iar o masuta rotunda pentru cafea si bunataturi sa troneze in acest coltisor, in dreptul geamului.

Sau, in loc de fotoliu(ori pe langa acesta) sa existe un divan lung, fix cat catul geamului, cu perne si paturi ca fulgul, pe care sa pot sta atunci cand citesc, cu soarele bland luminand fiecare pagina si inveselindu-mi ziua.


Carti ordonate dupa culori si mobila asortata

Un coltisor luminat in care iti poti citi cartile linistit

Fotoliul de piele de langa geam este locul cu cea mai buna lumina de citit


Sa incep intr-o zi si sa iau la rand opera unui singur autor sau sa incep cu ceva romantic si sa trec mai departe cu un roman noir ori politist. Tare mi-ar mai surade lucrul acesta. Si ca sa nu par o lenesa sau o antisociala, mi-as transforma biblioteca personala, imbogatita de la an la an si de la luna la luna, intr-o biblioteca publica sau mai bine o biblioteca cu abonati care imi plac mie. 

Stii politica aia a magazinelor mici, de obicei, la care este afisat inca de pe usa afisul cu "Acest magazin isi rezerva dreptul de a-si alege clientii"? Asa si eu as transforma de la inceput aceasta idee in ceva aparte, oarecum exclusivist, pentru ca imi doresc intr-adevar ca doar persoanele interesate si serioase sa ia parte intr-un asemenea club.

O idee mareata: bibllioteca-club de citit din mansarda


Fiecare membru ar fi un privilegiat al bibliotecii

O carte ademenitoare, o cafea buna si lumina soarelui

O carte imprumutata de tine egal mai  multe carti imprumutate tie


Ca intrare in acest "club" al bibliotecii, fiecare persoana agreata va aduce cu sine o carte din biblioteca proprie, o carte cu care isi va face debutul in aceasta "societate", carte pe care nu o voi opri la mine, ci o voi citi si o voi returna. O singura carte pentru fiecare membru in parte ar fi de ajuns. Astfel voi face un schimb pe schimb. Toata lumea va avea de castigat si se va bucura de timpul petrecut lecturand.

O alta idee a mea ar da nastere unor evenimente intime si dragute, care vor avea loc in spatiul de lectura al bibliotecii din mansarda. Astfel se vor tine discutii libere si infocate despre anumite subiecte din carti, pareri personale despre continutul acestora si alte recomandari calde pe aceeasi tema. Totul ar fi tihnit si ar fi imbogatit de aromele aburinde ale diverselor sortimente de ceai, ale prajiturilor proaspete, cu sau fara ravas, si ale sucurilor sau smoothie-urilor naturale care ne-ar face bine fizic si psihic.


Ceaiul asteapta fierbinte momentul "intalnirii"

Prajiturele, fructe si flori

Nu se sta pe net, se socializeaza sau se citeste ;)


Nu ar fi nimic pretentios, doar oameni buni si plini de sentimente pozitive, cu o placere deosebita in savurarea de carti felurite, un schimb win-win de ambele parti. Eu as fi o bibliotecara cu voie buna, cu sfaturi legate de cartile potrivite personalitatii fiecaruia, iar in timpul meu m-as bucura inmiit de exemplarele avute si primite spre citit de la fiecare noua persoana aparuta in biblioteca.

As iubi cartile, chiar si daca nu as sti sa citesc, pentru ca de dragul lor as invata asta chiar si la 70 de ani.

Sursa foto: Pinterest.com si Pexels.com







Comentarii