Cum am reusit sa atrag si mai multe aprecieri de la prietenii mei din Franta


Sursa: pexels.com


De ceva vreme sunt in Franta si incerc sa-i dau de cap acestei tari ce ne judeca prea mult pentru ceva ce nici macar nu tine de natia noastra. Eram obisnuita sa cred ca toti francezii sunt reci ca oameni, te judeca dacă esti strain si nu doresc sa te ajute sa iti fie bine acasa la ei.

Insa, uite ca eu am intalnit si francezi calzi si saritori care, in ciuda provenientei mele, s-au aratat solidari si au incercat sa ma ajute sa invat mai bine limba si sa imi gasesc un job.

De cand sunt aici, fiecaruia in parte incerc sa-i explic faptul ca romanii nu sunt acele persoane care stau cu mana intinsa la coltul strazii si ca suntem, de altfel, un popor cat se poate de respectabil, dacă isi fac curajul sa ne cunoasca cat de putin.


Sursa: pexels.com


Astfel, de multe ori, am intrat in contact cu francezi care stiau ca romanii nu sunt acei oameni cu pielea de culoare inchisa. Ca exista o mare diferenta de nume intre noi si acele persoane rauvoitoare din Franta, care doar provin din Romania, fara a fi totusi de aceeasi natie.

Si pentru ca aici, in Franta, cunosc si oameni pe care acum ii pot numi prieteni, am zis sa le arat cum este de fapt tara din care ma trag si felul in care sunt locuitorii acesteia.

Asadar, i-am dus in capitala ca sa vada cum este sa fii turist in Bucuresti, in Romania


Am cautat o cazare in Bucuresti, cu o locatie cat mai centrala si apropiata de mai multe puncte de interes din acest oras. Desigur, pentru ca prietenii mei francezi sa se simta cat mai in largul lor, sa dispuna de conditii de top si de relaxare, am adaugat pe lista de bifat la un hotel Bucuresti, sauna si jacuzzi.


Sursa: hoteldomeniiplaza.ro


Deoarece stiam ca invitatii mei sunt destul de pretentiosi si nu se multumesc cu orice, am ales drept cazare unul dintre Residence Hotels, si anume Hotel Domenii Plaza care este foarte apropiat de Arcul de Triumf din Bucuresti. Foarte aproape si foarte asemanator cu atractia turistica, din mai multe puncte de vedere, pe care avea sa le aflu datorita francezilor.

Poate ca nu oricine observa asa ceva, insa prietenii mei francezi cu un gust estetic aparte si-au dat seama ca hotelul din Bucuresti este placat cu acelasi model de piatra ca si Arcul de Triumf. Mai mult de atat, au intrebat si au aflat ca aceasta cladire de exceptie mai este decorata si cu alte materiale aparte si fine, cum ar fi mai multe genuri de lemn pretios si marmura de Carrara.

Sincer sa-ti spun, eu nu stiam de existenta acestor minunatii si nici nu le-as fi dat o prea mare atentie daca nu erau ei, dar uite ca si aflata in propria tara, am dobandit cunostinte noi de la straini :P

Hotelul Domenii Plaza din cadrul Residence Hotels este o varianta de cazare Bucuresti inedita, splendida si foarte eleganta, daca este sa ii calci vreodata pragul in calitate de oaspete. Orice turist se poate simti aici ca un star de cinema, ca un om de afaceri important sau ca o persoana ce se respecta in primul rand pe sine.


Sursa: hoteldomeniiplaza.ro


Prietenii mei au fost marcati serios de aceasta pozitie a lor de turisti in Romania


Chiar sunt mandra de alegerea mea si de faptul ca tara mea poate oferi cele mai bune servicii, atractii si o primire pe cinste oricarui strain venit aici in vizita. Prietenii mei au fost marcati serios de aceasta pozitie a lor de turisti in Romania. Nu si-au imaginat vreodata ca vor gasi asemenea lux, asemenea oameni saritori si dedicati, dar mai ales asemenea locuri de cazare de 4 stele, pe care in afara le intalneau cand si cand, in orase mai mari.


Sursa: hoteldomeniiplaza.ro


Invitatii mei au fost impresionati de minunatia din camerele hotelului, de mobilierul clasic din lemn masiv, de ornamentele splendid asortate la tipologia camerei, dar si de restaurantul Citroniers, unde personalul era multilingv si specialitatile gastronomiei mediteraneene le-au hranit ego-ul. Si terasa elegant aranjata, localizata la etajul 4 al cladirii, unde au servit cina, li s-a parut ceva de vis si parca total diferit fata de Romania pe care si-o imaginasera.

Au ramas placut surprinsi si de faptul ca pentru cele 4 nopti de cazare la Hotel Domenii Plaza, intr-o camera standard, au avut parte de transfer gratuit de la/catre aeroport, lucru foarte util in cazul vizitei noastre. Si iarasi au fost foarte impresionati de serviciile SPA Bucuresti oferite de acest hotel de lux.

Daca vei privi pozele, vei vedea de ce!



Sursa: hoteldomeniiplaza.ro


Datorita proximitatii de Arcul de Triumf si de Manastirea Casin, am tinut neaparat ca prietenii mei francezi sa viziteze aceste atractii romanesti, dar i-am dus si la Muzeul Taranului Roman, la Palatul Parlamentului, prin parcurile capitalei si binenteles la plimbare prin Centrul Vechi.


"Bucuresti inca este demn de statutul de Micul Paris al Romaniei, si asta doar din lucrurile ce le-am vazut"


Le-am explicat cat am putut de bine cate ceva din istoria Romaniei, le-am mentionat faptul ca in trecut capitala Romaniei, in care se afla, era denumita pe buna dreptate Micul Paris si alte amanunte despre frumusetile tarii mele. Ei mi-au dat un raspuns cat se poate de magic pentru urechile mele: "Bucuresti inca este demn de statutul de Micul Paris al Romaniei, si asta doar din lucrurile ce le-am vazut". La baza mentiunii acesteia a stat si aflarea faptului ca hotelul in care au fost cazati - Hotel Domenii Plaza - a fost un edificiu apartinut in trecut de o scriitoare romana - Doina Uricariu.

Asta a insemnat pentru ei o dovada vie ca Romania a fost frumoasa si este in continuare la fel de minunata, doar ca pentru noi romanii este nevoie de o interventie din afara ca sa ne putem aprecia tara cu adevarat. Daca nu ne-ar spune-o francezii, germanii, englezii sau islandezii parca nu am crede-o. 



Sursa: pexels.com


Per total, experienta prietenilor mei francezi in Bucuresti a fost una memorabila, in care atat ei cat si eu am invatat cate ceva despre traditie, valori si arta. M-au facut sa le promit ca ii voi mai duce prin Romania ca sa vada si alte locuri minunate si specifice noua. Pentru asta, mi-am pus in cap sa ii duc sa vada Bucovina sau Maramures in timpul sarbatorilor de iarna, dar toate la timpul lor.



(Acest articol a fost scris pentru participarea la SuperBlog 2016.)

Comentarii