Un joc al copilariei care mi-a devenit inspiratie in ziua de azi


Sursa: pexels.com


Nu stiu tu, dar eu cand eram mica si mergeam in vizita la bunica ma jucam tare frumos cu orice imi cadea in mana din casa si gospodaria ei. Nu eram doar eu, era si fratiorul meu si alti cativa copii din vecini cu care ajunsesem sa am o prietenie tare frumoasa. 

De fiecare data cand mergeam la bunica, ca doar pe ea o mai aveam, fie stateam toata ziua prin gradina ei mare si parfumata si ne dadeam in scranciob(leagan), fie ne tolaneam pe paturi si citeam sau dormeam asa la umbra vreunui nuc batran.

Cand nu eram pe afara, eram in casa si faceam clatite bune cu dulceata proaspata din camara bunicii. Sau ne jucam prin vecini de-a mireasa cu toate ritualurile de nunta pe care le cunosteam noi atunci. Eu eram mireasa si mereu ma ascundeam prin dulapuri, pe sub mese sau dupa usa, asa cum stiam ca fac tinerele fete cand vine mirele dupa ele. Nu stiam de ce, dar mi se parea tare amuzant. Si uneori ma ascundeam  atat de bine, incat cautarea dura mult.

Bine, aveam si un secret pe care numai eu si vecina mea mai mare de varsta ca mine, in casa careia ne jucam, il stiam si il pastram in mare taina. Care erau straiele mele albe de mireasa care ma ajutau sa ma confund cu peisajul si sa ma simt cea mai mandra dintre fete?



Sursa: cromatique.ro

Sursa: cromatique.ro

Sursa: cromatique.ro


Ei, poate stii, poate nu, era vorba despre perdelele din materiale naturale ale stapanei casei. Toate albe, cu dantelute, ciucuri si modele  geometrice sau cu flori. Binenteles, noi jucam acest joc doar cand mama prietenei mele nu era prin casa, caci altfel ne lua la ocara si nu mai ieseam din gura ei. Cum, cele mai bune, cele mai frumoase si mai curate perdele si draperii ale ei sa faca parte din jocul nostru copilaresc? Doamne fereste!

Dar ce imi pot aminti cu siguranta din toate aceste clipe minunate ale vacantelor noastre la bunica este senzatia pe care o aveam atunci cand treceam la ritualul de "impodobire al miresei". Si cum de cele mai multe ori eu eram mireasa, iti spun ca ma simteam fantastic in pielea mea, dar mai ales in vesmantul meu alb, delicat si dantelat. 



Sursa: cromatique.ro

Sursa: cromatique.ro


Pe atunci, iti spun, existau niste perdele si draperii strasnic de frumoase si de o calitate de invidiat. Si nici macar jocurile noastre puerile nu reuseau sa le afecteze cumva materialul. Oare de ce? Pentru ca erau create din in, bumbac sau matase fina si rezistenta.

Cel mai mult imi placeau perdelele din matase pe care le foloseam, datorita stralucirii si finetii lor pentru voalul miresei, care era nelipsit de la orice joaca de-a mireasa. Iar pentru rochia in sine, ma infasuram cochet intr-o draperie de in, moale si neteda, in culoarea untului, care ma facea sa ma simt ca o printesa la bal. Asadar, aveam o rochie de mireasa de tip sirena chiar inainte sa stiu ca exista un asemenea model de vesmant pe piata. 



Sursa: cromatique.ro

Sursa: cromatique.ro

Sursa: cromatique.ro


La fel ca in acele vremuri, tinand minte foarte bine toate aceste aspecte ale perdelelor si draperiilor din fibre naturale, in prezent am hotarat sa ma axez tot pe asta cand a venit vorba despre impodobirea ferestrelor apartamentului in care m-am mutat.

Si pentru ca asta necesita o cercetare amanuntita, asa cum orice cumperi pentru casa ta este vital, m-am aventurat pe net si am cautat un loc potrivit cu cele mai calitative si variate draperii si perdele din Romania. Si am gasit in cele din urma un site ce adaposteste mai multe categorii de astfel de produse textile pentru aranjarea casei: cromatique.ro.

De vazut poti vedea, navigand pe fiecare pagina si categorie in parte, o variata oferta de piese de decor, de cea mai inalta calitate. Nu numai calitatea te va da pe spate, ci si modelele si materialele in sine. Draperii moderne cu dungi, din catifea, cu flori sau model geometric, draperii din in sau cu model clasic sunt prezentate in toata splendoarea lor in magazinul virtual si iti fac cu ochiul sa mergi numaidecat in showroom-ul din Bucuresti. 

Adica este imperativ sa faci o vizita acolo, pentru ca numai astfel poti vedea cu ochii tai cum arata cele mai frumoase perdele si draperii din materiale naturale si le poti simti finetea, textura si calitatea fara repros. 



Sursa: cromatique.ro

Sursa: cromatique.ro


Pentru mine, casa mea nu ar avea acelasi farmec si senzatie de acasa fara o serie de perdele sau draperii potrivite fiecarei camere in parte. Acest tip de decor imi aminteste cu drag de perioada copilariei si face parte din personalitatea mea. Fiecare perdea aleasa are pentru mine abilitatea de a face livingul sau dormitorul sa arate elegant si confortabil. Are rolul de a-i da prospetime, de a se asorta cu restul elementelor de decor sau de mobilier, de a acorda intimitate sau de a pastra racoare in fiecare incapere, atunci cand este prea cald afara.

Iti mai spun ca avand acum cele mai frumoase draperii si perdele din materiale naturale asortate cu fiecare camera, parca imi vine din nou sa ma joc fix ca atunci cand eram copil. Doar ca acum constientizez valoarea si calitatea lor mult mai bine, si parca nu ma indur sa le tratez ca pe vesminte de impodobit mireasa.


Sursa: pexels.com

Sursa: cromatique.ro


Acum, perdelele mele din in, cu flori delicate si cu dungi fanteziste se prezinta minunat ca niste adevarate mirese mandre, la fiecare fereastra, oferind eleganta si mister fiecarei odai in parte.

Iti mai spun un secret: Asa cum ca tanara mireasa te poti transforma in cea mai frumoasa printesa pentru o zi, de indata ce imbraci rochia alba si fina croita special pentru tine, asa si fiecare camera din casa ta se poate transforma, pentru ce perioada doresti, in cea mai minunata incapere in care iti va fi mai mare dragul sa iti petreci timpul. Desigur, de indata ce vei decora fiecare fereastra cu perdele si draperii din materiale naturale, potrivite cu personalitatea ta si mai ales a spatiului de locuit.

Nu uita sa iti clatesti bine ochii pe site-ul cromatique.ro si mai ales sa faci o vizita showroom-ului din Bucuresti, pentru a alege cu inspiratie vesmantul potrivit ferestrelor casei tale. Nu vei regreta!


Sursa: pexels.com


Sper ca acest articol te-a inspirat in a face alegeri maiestre pentru locuinta ta. Insa, nu ezita sa ma uimesti de asemenea cu ideile tale de decor, in sectiunea de comentarii.








Comentarii