In Metz de Paste



Fiindca astazi am parte numai de vreme urata aici in Franta, cel mai bine imi face sa rememorez frumoasele prime zile de Paste petrecute in Metz. Dupa noaptea de Inviere petrecuta in comunitatea crestin ortodoxa din Besancon, unde un melanj de nationalitati isi spun in toate limbile Hristos a Inviat, am ciocnit traditionalul ou de Paste acasa la noi si am gustat cate un pic din bunatatile pascale pregatite special pentru aceasta mare sarbatoare.

Informati din timp asupra vremii de la noi, am decis ca prima si a doua zi de Paste sa le petrecem in orasul Metz, aflat la doua ore jumatate de locatia noastra. Probabil cel mai cunoscut lucru la acest oras vechi, ar fi Catedrala din Metz, despre care auzisem si noi si pe care o vazusem de pe autostrada in toata maretia ei, dar de la departare, evident.

Catedrala din Metz


Dar odata ajunsi acolo, am descoperit ca exista multe alte lucruri de vazut si de tinut minte, numai plimbandu-te pe jos pe stradutele din centrul vechi al acestui oras.

Metz este localizat in nord-estul Frantei si face parte din regiunea Lorena, fiind chiar capitala acesteia


Noi am ajuns acolo dupa-amiaza in cea mai frumoasa si calda duminica a acestei luni, prima zi de Paste. Dupa ce ne-am cazat(la un hotel B&B din zona industriala a orasului), am mers cu masina pana in oras la parcarea Republique care are iesire in zona centrala, mai exact in Centrul Vechi din Metz. Imediat cum urci, dai de Esplanade iar de acolo o poti lua in orice parte doresti, ca vei avea ce vizita si fotografia in voie.

Palais du Gouverneur


Noi am ajuns la Palais du Gouverneur, am trecut pe langa Chapelle des Templiers, am fost impresionati de arhitectura si istoria bogata a Porte des Allemands, am vazut si Basilica de San Vicente, ne-am plimbat in parcul Esplanade si am trecut pe sub Porte Serpenoise. O arhitectura superba am admirat si ajungand la Eglise Saint-Eucaire. Si auzind de minunatia arhitecturala a Avenue Foch, cu cladiri maiestrite pe de o parte si alta a strazii, ne-am grabit intr-acolo, insa nu am trecut cu vederea nici Tour Camoufle, care de fapt nu era atat de camuflat, fiind destul de vizibil la intrarea pe bulevardul Foch.

Atractii turistice in Metz


Duminica seara am facut tot posibilul si am ajuns si la Catedrala din Metz, numita de fapt Cathedrale Saint-Etienne


Aceasta este una dintre cele mai inalte constructii gotice din Europa, masurand 42 de metri. De asemenea, aici ferestrele inalte cu vitraliile lor colorate ne-au captat atentia, evidentiate mai ales de ultimele raze de soare din zi. Nu am apucat sa intram inauntru pentru ca era prea tarziu, insa cu siguranta se poate vizita intr-un anumit program zilnic.

Centre Pompidou

Gare de Metz


Bineinteles ca nu am ratat nici a trece cel putin pe lista de 'Vazute' Centre Pompidou-Metz, care se afla mai aproape de zona moderna a orasului Metz, pe partea cealalta de Gare de Metz, de asemenea o cladire impresionanta din piatra, care a trecut cu brio testul timpului si a devenit una dintre cele mai frumoase gari din Europa(dupa parerea noastra cel putin). Tot langa Gare de Metz poti vedea si Chateau d'Eau, construit tot in perioada germana si care formeaza impreuna cu statia de tren si bulevardul Foch, Triunghiul Imperial Metz.

Avenue Foch


Si am aflat ca birourile SNFC(sistemul de cai ferate din Franta) se afla acum in apartamentele private ale lui Wilhelm II(imparatul german care a ordonat construirea acestei cladiri pe vremea cand Metz era anexat Germaniei). Insa, chiar cand eram la pas spre faimoasa catedrala din Metz, am vazut si splendidul Temple Neuf(biserica cu o arhitectura medievala) localizat pe insulita Quartier des Iles, inconjurat de raul Moselle.

Temple Neuf


Si cam toate aceste atractii turistice din Metz le-am descoperit la pas, plimbandu-ne pur si simplu prin oras, dintr-o parte in alta. Chiar daca uitandu-te pe o harta ti se va parea ca sunt foarte departate unele de altele, toate aceste monumente vizitate de noi sunt la doar cativa pasi unele de altele. Adica trebuie sa mergi ceva pe jos, dar nu te vei plictisi deoarece la tot pasul vei da peste cladiri minunate, piete ticsite de lume, parcuri verzi, canale si poduri cochete, dar si biserici cu o arhitectura medievala sau gotica ca niciunde altundeva.

Raul Moselle


Toate aceste atractii turistice din Metz le-am parcurs in primele doua zile de Paste, vremea buna fiind cu noi si permitandu-ne chiar sa savuram o inghetata italiana langa unul dintre canalele raului Moselle. 



Acum te invit si pe tine sa vizitezi vizual minunatul oras Metz, prin galeria de fotografii pe care am reusit sa le preluam de acolo. Vizionare placuta si calatorii minunate!

Atractii turistice in Metz

Chapelle des Templiers

Grand Seminaire de Metz

Atractii turistice si strazi in Metz

Atractii turistice in Metz


Sursa foto: galerie personala


Comentarii

Trimiteți un comentariu