Cand ai o motivatie, si sportul este mai placut



Cand am aflat de Maratonul International Brasov, care in acest an ajunge la cea de-a 4-a sa editie, m-am intrebat daca eu as fi in stare sa alerg la un maraton. Iar raspunsul este ca nu ma cred suficient de pregatita pentru asa ceva. Si nu pentru ca nu mi-as dori, ci pentru ca nu am o conditie fizica si o rezistenta suficient de buna pentru a alerga la un maraton intreg. Pe de alta parte, m-am gandit ca mie oricum imi place sportul, dar nu neaparat alergarea. Nu rezist nici 5 minute la alergarea pe banda, daramite in natura, in parc sau pe stadion. Sincer am incercat sa fac asta, dar am lasat-o balta pentru ca nu era de mine.

Am o prietena care alearga si rezista si chiar a participat la mai multe maratoane sau semi-maratoane in Iasi si Cluj. Am incercat la un moment dat chiar sa alergam impreuna, dar de mine nu se tine un asemenea efort.

Insa, mi-am gasit imediat motivatia sa fac sport sub alte forme. Daca atunci cand locuiam in Romania mergeam destul de des la sala, de cateva luni bune practic exercitiile fizice acasa in fiecare zi. Ce ma determina sa fac asta? Dorinta de a ma simti mai bine, de a arata mai bine si de a fi sanatoasa. Si fara a fi superficiala(dar cu riscul de a parea totusi asa) recunosc ca am inceput acest tip de antrenament de cate 15 minute in fiecare zi(cel putin) pentru a fi suficient de in forma atunci cand va veni vara in plinatatea ei si va trebui sa imbrac si costumul de baie la plaja.

Ce altceva mai fac in materie de sport si ce ma motiveza in legatura cu asta? 


Pe langa rutina de exercitii fizice(pentru tot corpul) pe care o practic in fiecare zi incepand cu lunile de iarna, mai merg la inot, joc tenis alaturi de sotul meu si merg cu bicicleta ori de cate ori am ocazia. Imi dau seama acum ca prefer miscarea fizica efectuata in aer liber(desi nu alergatul) si imi dau seama si de ce. Atunci cand sunt in natura, ma simt mai conectata cu mediul ce ma inconjoara, sunt mai energica si daca mai am si parte de vreme buna, parca am chef de mai multa si mai multa miscare(asta ca sa compenseze momentele de pasivitate cand stau cu burta la soare ca un gandac).

Apa mi-a placut dintotdeauna(eu fiind in zodia Rac), asadar a venit natural primul abonament la piscina interioara, si dupa, celelalte pana in ziua de azi. Desi nu m-a invatat nimeni in mod special sa inot si pana intr-o vreme stateam doar in apa la care ajungeam cu picioarele, pana la urma alaturi de sotul meu i-am dat de cap si acum sunt mandra de mine ca stiu sa ma mentin la suprafata(fara a avea un stil exact de inot) destul timp si cu mare placere.

Inainte de a ne inscrie la clubul de tenis din orasul de care apartinem aici in Franta, urmaream tenisul cu placere la televizor(in special pe romanii si romancele noastre printre care Horia Tecau, Sorana Carstea, Simona Halep si Irina Begu). Eu cel putin nu stiam nici sa servesc, dar putin cate putin mi-am imbunatatit jocul si acum macar rezist pentru un meci de 2 seturi pe terenul de tenis. Imi place mult sportul asta pentru ca nu inseamna doar sa dai mingi cat mai bine posibil in terenul adversarului pentru a inscrie puncte. Aceasta activitate te si pune sa te misti in sincron pe toata suprafata de joc, dar si sa gandesti logic si rapid la urmatoarea miscare castigatoare din partea ta. 

Cat despre mersul cu bicicleta, acesta a venit natural. Am invatat de mica acest lucru si acum, dupa mult timp de cand nu am mai mers cu ea, este exact ca in prima zi. In prezent avem bicicletele noastre si incercam sa nu le lasam prea mult timp sa stea in boxa ca sa li se dezumfle caucicurile. Mai mult de atat, ne-am luat si suport de biciclete pentru masina, ca sa le luam cu noi atunci cand ajungem intr-o zona numai buna de explorat in acest fel.

Motivatia mea de a face sport este strict legata de mine si de starea mea de bine


Eu mi-am dorit si imi doresc asta. Eu ma ambitionez singura sa fac asta, mai ales cand stiu cat de mult se reflecta acum si se va reflecta asupra sanatatii mele in viitor aceasta activitate. Nu stiu ce te determina pe tine sa faci sport, dar mi-as dori sa imi spui si mie. Iar daca vrei un motiv in plus sa te apuci de alergare sau poate chiar sa participi la primul tau maraton, iti pot spune mai multe despre Maratonul International Brasov, despre care am amintit la inceputul postarii.

Asadar, Maratonul International Brasov cuprinde 2 zile de activitati, in datile de 19 si 20 mai(sambata si duminica viitoare). Te poti inscrie la aceasta cura de miscare si sanatate pana pe data de 15 mai, adica pana martea viitoare. Nu trebuie sa te preocupi de lipsa ta de experienta in asa ceva sau de lipsa de rezistenta prea indelungata. Cursele sunt variate(pentru orice nivel de pregatire) si la ele poate participa oricine doreste, atata vreme cat are peste varsta de 6 ani.
  • Cursa copiilor intre 6 si 14 ani: 500 m - 1 km
  • Cursa de 2,5 km necompetitionala si necronometrata
  • Crosul Universitatii Transilvania: 2,5 km
  • Cursa team run: 4x10,7 km
  • Cursa populara, caritabila, necompetitionala si necronometrata: 5,7 km
  • Cursa simpla: 10,7 km
  • Cursa de semimaraton: 21 km
  • Cursa de maraton: 42 km
Se pare ca pentru nivelul de antrenament al fiecaruia exista cate o cursa potrivita. Vointa sa fie! In plus, cursele de alergare cu scop caritabil sunt o motivatie puternica de a incerca sa-ti depasesti limitele, in aceasi timp fiind de ajutor unei cauze bune. 

Doua adrese web care iti pot fi de folos daca doresti sa te informezi despre Maratonul International Brasov si sa te inscrii la el, sunt pagina de prezentare a evenimentului si pagina de Facebook a acestuia. Numai bine!



Sursa foto: maratonulbrasov.ro


Comentarii

Trimiteți un comentariu