Paris, je t'aime!


Musee du Louvre


Vechile iubiri nu se uita niciodata. Asa e si cu locurile, nu doar cu persoanele. Daca ai fost undeva si ti-a placut, prima data, vei reveni mereu cu drag ori de cate ori ai ocazia. Asta se intampla cu noi si cu Paris. Ne-am indragostit la o prima vedere si la o a doua vedere, dragostea s-a pronuntat. 

Weekendul trecut a fost unul prelungit, ca sa-i spunem asa. Si ne-am decis sa vizitam niste prieteni dragi care stau in Paris. Cu ocazia asta, am revazut si orasul. In doua zile, mai exact. Data trecuta cand am fost in capitala Frantei era iarna si eram mai tineri. Dar despre prima vizita am povestit mai pe larg intr-un articol anterior pe blog.

Citeste mai multe despre Paris si ce poti vizita acolo, de aici:

Craciun in “Orasul luminilor”


De data asta, nu vreau sa lungesc vorba, ci vreau sa-ti arat mai mult cum am vazut acest oras pentru a doua oara, intr-o primavara calduta si infloritoare. Asta inseamna ca fotografiile vor prima. Iar fiecare dintre galeriile de mai jos va reprezenta locurile pe care le-am vizitat(unele in care nu ajunsesem data trecuta) si ceea ce iti recomand si tie sa faci daca ajungi in Paris in orice anotimp.


Bineinteles ca ne-am inceput turul metropolei cu Turnul Eiffel


Pacat ca in perioada asta in jurul sau sunt lucrari si este un adevarat santier, insa tot poti ajunge sa iti iei bilete si sa urci in el daca doresti. Pe langa asta, ajungand in gradinile verzi din spatele Turnului Eiffel(sau fata, cum vrei sa o iei), te poti aseza pe iarba si poti face un picnic sau te poti relaxa pur si simplu alaturi de perechea ta sau de prietenii cu care ai venit in Paris. Ai grija totusi la hotii de buzunare, la cei care incearca sa-ti vanda chilipiruri(mini turnuri Eiffel si alte maruntisuri) si la cei care vor sa-ti vanda bautura(dar nu au autorizatie). In plus de oriunde ai lua metroul, ai grija atat in statie, cat si in mijloacele de transport la hotii de buzunare(care de obicei sunt intr-o mica banda si sunt romani). Eu era sa o patesc. Si de la Trocadero poti avea o panorama foarte frumoasa asupra Turului Eiffel si a orasului.

Tour Eiffel


Vazusem intr-o postare pe blogul Danei Rogoz poze la niste coloane interesante alb cu negru din Paris si am dorit si eu sa le vad indeaproape. Asa ca am cautat si le-am descoperit in gradina Palais Royal, pe care il vei gasi in fata muzeului Louvre. Se numesc Collones de Buren sau Les Deux Plateaux. Artistul care le-a creat a dorit sa creeze un contrast dintre clasic si modern, dintre solemnitatea cladirilor si jocul sau libertatea din gradinile verzi ale palatului.

Tot in gradinile Palais Royal te poti plimba, face poze, viziona diferite spectacole, dar si asculta poeziile unor celebri poeti conectandu-ti castile la mufele speciale amplasate in scaunele verzi, din fier, presarate individual sau in grup in parcul palatului.

Les Colonnes de Buren
Les Deux Plateaux

Les Colonnes de Buren

Am ajuns din nou si la Muzeul Luvru


Insa, nu am mai intrat inauntru de data asta, deoarece l-am vizitat cum se cuvine data trecuta. Apropo, cei sub 26 de ani au parte de intrare gratuita la muzeu, daca imi aduc eu bine aminte. De data asta, am admirat pur si simplu frumusetea arhitecturii si piramidele din sticla sclipind in soarele apusului. Si alte persoane au fost la fel de fermecate de aceste minunatii, drept pentru care au facut adevarate sedinte foto de nunta in tinute spectaculoase cu acest decor.

In plus, odata ce am patruns pe portile care duc spre Muzeul Luvru din Paris, am ascultat si un recital minunat de vioara, tinut de o doamna eleganta care facea senzatie printre turisti.

Musee du Louvre

Musee du Louvre
Musee du Louvre


Dupa Muzeul Luvru, am ajuns si in Gradinile Tuileries din care poti vedea roata de la capatul faimosului bulevard Champs-Elysees. Noi am dorit sa intram sa ne plimbam dar in prima seara era prea tarziu pentru asta, deoarece cumva se dadea inchiderea. Asa ca am revenit a doua zi si am profitat de faptul ca era deschis, alegand sa ne mancam pranzul langa una dintre locurile special amenajate pentru odihna. Pe terasa Jardins de Tuileries poti descoperi chiar diverse spectacole sau distractii in aer liber pentru toata lumea. Noi am dat de un moment de zumba care antrena pe toata lumea la miscare.

Jardins de Tuileries

Jardins de Tuileries

Daca iarna cand am vizitat prima data Paris am mers la Catedrala Notre-Dame si la Bazilica Sacre-Coeur din Montmartre, acum am ajuns la biserica Saint-Germain-des-Pres. Aceasta are o arhitectura deosebita, dar vitraliile din interior sunt chiar si mai impresionante. In plus, si aici ai ocazia sa participi la diferite concerte de muzica religioasa, daca te informezi din timp sau daca pur si simplu ajungi acolo la momentul oportun(ca noi).

Saint-Germain-des-Pres

Pe bulevardul Champs-Elysees ne-am plinbat pur si simplu fara graba tragand cu ochiul la diferitele magazine de pe stanga si de pe dreapta. Dar si de data asta am intrat in Atelierul Renault, unde am avut ocazia sa vedem prototipuri de masini de curse, electrice sau obisnuite, din lego sau simple, in toata splendoarea lor.

L'Atelier Renault

La pas prin Paris am ajuns si la Pont Neuf, podul de langa Pont des Arts, celebrul pod al juramintelor de iubire cu lacate mii. Din pacate, toate lacatele de acolo au fost indepartate ca sa nu provoace daune acestei structuri marete. Insa, de pe ambele poduri poti vedea Sena si toate barcile de agrement sau vaporasele restaurant, care sunt asa numitele vedete ale Senei.

Pont Neuf

Pont Neuf

Pont Neuf

Pentru ca cine se plimba la pas poate sa descopere mai multe lucruri, asa si noi am ajuns sa vizionam un raliu cu masini electrice. In dorinta noastra de a vedea Dome des Invalides, monument din Paris care cuprinde un complex de muzee si monumente legate de istoria Frantei, am avut sansa asta. Intamplarea face ca ghidandu-ne dupa cupola aurita a acestei cladiri simbolice, am ajuns sa vedem una dintre cursele din cadrul Formula E Paris 2018 ce s-a tinut in jurul Esplanade des Invalides, unde este si faimosul monument.

Nici macar daca ne puneam in cap sa facem asta, nu ajunseam aici atat de bine. Iar dupa ce ne-am invartit noi pe langa gardurile din metal special amplasate pentru a desparti pista de raliu de oamenii curiosi, am ajuns chiar in fata domului, pe iarba verde, de unde am vizionat cel mai bine cursa pana la final, alaturi de alti turisti ca si noi sau parizieni get-beget.

Dome des Invalides
Tot hoinarind de nebuni prin Paris, am ajuns pe o strada cu un nume care ne-a facut sa ranjim la inceput(asta pentru ca suna comic in limba romana). Este vorba despre Rue de Buci. Insa, trebuie sa iti spun ca aici am gasit restaurante si terase super, gelaterii grozave si anticariate minunate.

Rue de Buci

Un loc in care poti gasi cea mai delicioasa si aspectuoasa inghetata din Paris, este Amorino, o gelaterie cu specific italian, cu un desert minunat in forma de floare cu macaroons pe deasupra. Yamiii! Trebuie sa incerci asa ceva! Te va racori intr-o zi calda. In plus, daca te vei asezasa savurezi inghetata la terasa din fata gelateriei, vei avea parte de un spectacol floral superb la restaurantul de vis-a-vis.

Gelateria Amorino

Daca tot am vorbit despre macaroons, acest desert specific frantuzesc, afla ca tot in Paris, chiar pe Champs-Elysees, vei descoperi si patiseria Laduree, in acelasi timp salon de ceai si restaurant, unde poti incerca cele mai bune macaroons din lume, pregatite de maestrul patiser care le-a facut celebre in toata lumea. Afla ca este vorba despre un brand de traditie in Franta care isi respecta clientii si produsele.

Laduree Paris
Si fiind tot la deserturi, daca tot te afli in Paris, incearca minunatele crepes si gaufres care sunt gatite in fata ta la multitudinea de tarabe ambulante de pe toate strazile metropolei.

Paris
Tot la capitolul mancare, trebuie sa va spun ca prietenii nostri frumosi din Paris ne-au recomandat un restaurant grozav in arondismentul 11.

Se numeste Les Fabricants si este mai mult decat minunat


Aici poti merge si bea cand doresti, dar pentru a manca, bucataria se deschide abia seara, dupa 7 sau 8. Gasesti salate, cartofi cu jambon, carne de porc sau de vita cu sos, vinuri bune, deserturi delicioase si alte specialitati ale bucatariei frantuzesti. Insa tine minte ca acolo poti merge mai ales daca iti este intr-adevar foame deoarece felurile de mancare sunt uriase(pe cuvant, vorbesc din experienta).

Eu mi-am comandat cartofi cu jambon pentru ca ma gandeam ca va fi suficient pentru mine(portie mica, seara, silueta ...), dar mare mi-a fost mirarea cand toate mancarurile aduse au fost intr-o cantitate imensa. Si doua persoane se puteau satura dintr-o singura salata, deoarece nu glumesc cand zic ca acestea erau aduse in castroane de dimensiunea unui lighean mai mic. :)) Altfel, se merita.

Preturile sunt bune, personalul este atent cu tine, mancarea este delicioasa si atmosfera una faina. In afara de asta trebuie sa iti mai spun ceva. Sa stii ca in restaurantul Las Fabricants nu se accepta cardurile bancare. Deci daca vrei sa mergi acolo si sa comanzi ceva, sa fii pregatit cu bani cash la tine, ca sa eviti drumurile mai apoi catre cel mai apropiat bancomat din zona.

Paris

Paris

Oriunde ne-am aflat in Paris, orice am vizitat si orice am facut, a fost cu drag si dor. Din prima cand am iesit de la metrou pe strazile pariziene, mi-am amintit de prima vizita in capitala Frantei si am hotarat sa ma bucur de orice clipa. Dar pe langa frumoasele amintiri si fotografii pe care le am din acest weekend, doresc sa le multumesc gazdelor noastre, prietenilor nostri din Paris care si-au facut timp pentru noi, ne-au insotit si ingrijit mai ceva ca la hotel in aceste zile de primavara. Multumim, dragilor, si de acum va asteptam si pe la noi!

Arc de Triomphe

Sursa foto: galerie personala



Comentarii