Zurich pe bicicleta si la pas



Acu doua duminici am fost in Elvetia. Din nou. De data asta in Zurich. Acest oras care are si un lac fabulos este la aproape 3 ore de mers cu masina din locul in care stam noi aici in Franta, mai exact regiunea Bourgogne-Franche-Comte.

In Elvetia mai fusesem de 3 ori pana acum

Este destul de aproape de locul in care stam aici in Franta, Basel fiind primul mare oras de imediat dupa granita. Totodata, aici se afla si aeroportul Basel-Mulhouse-Freiburg care serveste 3 tari si are o multime de zboruri in toate partile. De aici obisnuim sa plecam in Romania sau in alte parti, atunci cand nu mergem cu masina. Ziceam ca am mai fost in Elvetia. Acum doi ani cam asa am mers intr-o statiune de ski ce tinea de orasul Chur. Iar in urma cu un an am fost la rand in orasele Basel, cel mai apropiat de noi, si in Neuchatel, unde am dat de asemenea de un lac minunat si de o promenada superba.



Azi nu vreau sa va indrug foarte multe despre Zurich, dar totusi va voi spune ca am mers acolo cu masina, si ne-am plimbat prin oras atat la pas, cat si cu bicicletele 

In plus, trebuie sa stii cateva lucruri importante daca decizi sa ajungi in Elvetia, si mai ales in acest oras 


  • Ca sa ai acces cu masina in Elvetia, iti trebuie vigneta. Asadar, daca este prima data cand mergi in aceasta tara, fie o iei de la un birou special care se ocupa cu vanzarea lor, fie o cumperi direct de la agentii care te vor opri ca sa verifice daca ai acel autocolant lipit pe parbrizul masinii pe partea stanga. Costa cam 35 de euro si are valabilitatea de 1 an, dar este bine sa ai deja schimbati banii in franci elvetieni pentru ca platind direct la agenti, se poate sa iti ceara plata in franci. 
  • Tot venind vorba de bani, nu in toate locurile din Elvetia se poate plati cu cardul. Mai ales nu la tonetele de inghetata sau de alte maruntisuri care se vand pe langa lac sau pe faleze. Asadar, fa bine si schimba din timp din lei, euro sau ce alta moneda mai folosesti in franci elvetieni banii pe care doresti sa ii cheltui.
  • De asemenea, parcarile in Elvetia nu sunt nici ele prea ieftine, insa mai exista un inconvenient. De acesta ne-am lovit si noi. Fa bine si te informeaza atunci cand mergi la o anumita parcare cu masina in ce se plateste acolo: daca se poate cu cardul, daca se poate cash, si daca da cu ce - franci elvetieni sau euro. Noi nu am acordat atentie acestui lucru si cand am ajuns seara in parcare sa platim taxa pentru a pleca mai apoi cu masina din Zurich, am vazut ca acele aparate de taxat acceptau doar bani cash. Si nu orice fel de bani, fiindca euro aveam la noi, ci tocmai franci. Si din cauza ca nu aveam schimbati bani in moneda de acolo, a trebuit sa cautam cu GPS-ul cel mai apropiat bancomat din zona(care de fapt era foarte indepartat de parcare) doar ca sa scoatem banii necesari platii parcarii. Si nici asa nu eram siguri ca ne ajung deoarece nu scria pe nicaieri cat costa ora de parcare ca sa putem face calculul pentru suma exacta. 
Cam acestea au fost lucrurile ce am considerat ca ar trebui sa le stie oricine cand merge in Elvetia. Noi am trecut prin asta si bine ar fi ca lumea sa fie gata pregatita inainte de a fi pusa in fata faptului implinit. 

Acum nu mai lungesc mult vorba si te las in compania fotografiilor pe care le-am facut in Zurich. Cel mai mult mi-au placut cladirile istorice din Orasul Vechi numit Altstadt si lacul Zurich. Insa, am vazut si bisericile Grossmunster si Fraumunster, cu turnurile lor impunatoare. Iar seara ne-am retras cu bicicletele in linistitul parc cu panorama asupra orasului Lindenhofplatz. Poate te inspira si pe tine pentru urmatoarele calatorii in Europa sau mai exact in Elvetia. 











Sursa foto: galerie personala

Comentarii