La vie en rose pe Coasta de Azur. Jurnal de calatorie: Nisa


24 iunie: Dupa prima zi petrecuta in Cannes la plaja si apoi la plimbare, seara, a doua zi a fost destinata vizitarii unui alt oras minunat de pe Coasta de Azur, si anume Nisa. Pentru a ajunge acolo din Cannes cu masina, o poti lua pe Rue de la Mer, o ruta superba, din care poti vedea in acelasi timp marea pe partea dreapta. Faci cam 15-20 de minute pana in Nisa din Cannes, daca nu prinzi trafic. Cu autobuzul faci mai mult.


Odata ajunsi, am parcat in Le Phare, parcarea din portul de la Nisa. Acolo nu numai ca vei gasi locuri berechet in care sa lasi masina(contra-cost evident), dar vei avea si o super panorama asupra portului cu barcile sale colorate si cu yahturile scumpe, dar si a zonei stancoase unde este un parc si o panorama unica, si a marii albastre.




Mai intai am luat-o pe jos spre port pentru a admira si a face poze multe barcutelor pescaresti foarte colorate si vesele ce creau decorul perfect pentru fotografii instagramabile. Pe urma, am urcat in Parc de la Colline de Chateau de unde am putut admira de la inaltime atat portul, casele fermecatoare si cladirile colorate de langa apa, cat si marea in toata splendoarea sa.





Pe de o parte a colinei vedeai faimoasa promenada si plajele cu pietricele, cat si o parte din orasul vechi, pe cand in cealalta parte vedeai portul de sus si marea nemarginita. In acel loc, Parc de la Colline de Chateau, am dat de o multime de puncte cu o panorama incredibila. Sus de tot era si un parc si terase, dar si ruine si o cascada ce cadea ca o perdea din peretele stancii. Iar la coborare am intrat si in Cimitirul Israelit si am descoperit monumente si pietre funerare fascinante si foarte vechi, aparte de tot ce vezi intr-un cimitir obisnuit.



















Dupa ce am coborat din parc, am mers pe Promenade des Anglais de unde iarasi se vedea minunat marea si plajele, dar si orasul pe partea cealalta. Un decor exotic, unic, pe care il uiti cu greu. Am dat chiar si de un eveniment pentru care promenada era inchisa traficului masinilor: cursa sportiva Ironman, triatlon.




Am privit meciuri de volei pe plaja si apoi, cand a inceput sa ploua deja, ne-am refugiat in centrul vechi al orasului Nisa. Si chiar daca ploua destul de tare, ne-am plimbat usor printre cladiri, terase, buticuri, cladiri vechi si alte frumuseti arhitecturale. Din pacate insa, din cauza ploii nu am putut sa ne bucuram la maxim de orasul vechi Nisa. Si ne-am intors in Cannes pentru cina.





In viitorul articol din jurnalul de calatorie pe Coasta de Azur, in Franta, va voi spune despre ziua petrecuta pe insula Sainte-Marguerite, una dintre cele doua insule Lerin ce apartin de orasul Cannes. 

Pana atunci, va doresc o seara frumoasa!


Sursa foto: galerie personala


Comentarii