La vie en rose pe Coasta de Azur. Jurnal de calatorie: Ile Sainte-Marguerite


25 iunie: Dupa primele doua zile, petrecute pe Coasta de Azur, pe rand in Cannes si Nisa, a treia zi am decis sa mergem pe una dintre cele doua insule Lerin ce apartin de Cannes(Ile Sainte-Marguerite) si unde poti ajunge cu barca. Ideea asta minunata ne-au sugerat-o gazdele noastre, care s-au ocupat tot timpul sa ne fie bine si sa ne simtim super rasfatati. Mai rar asa oameni!

Asadar, dupa micul dejun luat cu regularitate in fiecare zi, am mers spre Cannes cu busul local care nu ne-a costat decat 1,50 calatoria. Am decis ca inainte sa mergem in port pentru a lua barca spre insula Sainte-Marguerite, ne-am indreptat spre Croisette, promenada la fel de faimoasa precum cea din Nisa, din Cannes. Ne-am plimbat mai intai prin portul cel nou cu iahturi si barci de vacanta ale milionarilor lumii, apoi, pe malul marii, am luat un pranz usor langa Palais du Festival, celebrul palat unde se aduna toate starurile filmului atunci cand e Festivalul de Film de la Cannes.




Cand eram noi acolo, erau ceva lucrari iar covorul rosu nu era vizibil decat de la distanta, de dupa gardurile puse pentru protectia curiosilor. Insa, sincer nu este nimic de vazut decat niste scari impodobite cu o mocheta rosie care duc in mareata cladire de langa Cazinoul din Cannes. Mai mult m-au impresionat, insa, urmele de maini imprimate pe caldaramul de pe langa Cazino si de pe aleile de langa Palais du Festival, urme ale celebritatilor care au trecut odata pe acolo.




Dupa asta, am ajuns in sfarsit in port si am luat bilete pentru a ajunge pe Ile Sainte-Marguerite. Biletul de o persoana a costat 15 euro dus-intors, dar exista mai multe companii de unde poti lua biletul. Oricum, nu faci pana pe insula decat vreo 15 minute, timp in care te bucuri de privelistea orasului, a portului, a marii inspumate si a insulei care se vede din ce in ce mai aproape odata ce inaintezi spre ea.




Dupa cele 15 minute petrecute pe mare cu barca, la etaj bineinteles(de unde ai cea mai faina panorama si simti briza marii), am ajuns pe insula. Mai intai am urcat pana la fortareata de pe insula(costa si acolo intrarea care include si vizitarea unui muzeu din castel), ce se regaseste intr-o extremitate a acesteia, apoi la coborare am stat ceva timp pe o plaja mai salbatica, cu pietricele si vegetatie uscata. Am aflat insa si de faptul ca poti traversa toata insula la pas ca sa ajungi in extremitatea cealalta, unde vei da de o vegetatie mai salbatica si de o priveliste la fel de minunata asupra marii. Insa, noi am ales sa nu mai facem si asta.














Dupa ceva timp petrecut la soare si in apa, am mers inapoi spre locul unde veneau barcile, ca sa prindem ultima naveta spre Cannes, de la ora 18:00(cum am fost anuntati la plecare). Si din oras am luat din nou busul spre cazarea noastra iar odata ajunsi acasa am jucat pentru prima data petanque(un joc adorat de francezi) si ne-am delectat cu un gratar la ceas de seara. Per total a fost o zi superba!

In viitorul articol din jurnalul de calatorie pe Coasta de Azur, in Franta, va voi povesti despre ziua petrecuta mai pe indelete in Cannes, de data asta in alte locuri fata de ceea ce vazusem pana atunci. Stati pe aproape! 

Pana atunci, va doresc o zi frumoasa!


Sursa foto: galerie personala


Comentarii