La vie en rose pe Coasta de Azur. Jurnal de calatorie: Saint Paul de Vence si Grasse


27 iunie: Am luat micul dejun, apoi am mers la plaja publică din La Bocca unde am stat cazați de fapt, La Bocca fiind un fel de cartier marginas al Cannes. Ca sa ajungi la plajă din oras este un tunel care te traversează dintr-o parte in alta inspirat de cartea "20.000 de leghe sub mari" a lui Jules Verne(dar cred ca am mai spus asta si in alt articol). Pentru prânz există mici chioșcuri de băuturi, înghețată și mancare pe faleza de unde cobori pe plajă de unde îți poți lua ce dorești. Toata ziua am petrecut-o la plaja si apoi ne-am mai plimbat seara prin oras.


28 iunie: In cea de-a 6-a zi de vacanta pe Coasta de Azur, am decis sa vizitam cu masina doua locuri frumoase de langa Cannes, ca sa impuscam doi iepuri dintr-o data, mai ales ca zilele de concediu erau cam pe final. Asadar, am ales promenada in Saint Paul de Vence si Grasse, cunoscut pentru fabricile si uzinele sale de parfumuri.



Am mers prima data în Saint Paul de Vence. Acesta este un loc cu o cetate orășel sus de tot unde sunt magazine, talciocuri, restaurante, terase, casute, biserici și multe multe galerii de arta pe care le poți vizita si de unde poți cumpăra ce dorești. Am intrat si în biserica din cetate pentru ca ne-a prins ploaia și acolo era și o expoziție de arta.



Am luat un sandvis dintr-un loc drăguț și o crepe din alt loc din Place de la Fontaine, unde exista si un restaurant cu panorama cocotat undeva sus. Apoi am intrat în magazinele cu produse locale, dar si in buticurile cu parfumuri originale: în magazinul Fragonard si în Occitane en Provence. Pe langa asta ne-am si luat suveniruri parfumate cu lavanda din talciocurile fix de lângă parcarea Indigo, unde lasasem masina cat am stat in Saint Paul de Vence.




28 iunie, dupa ora 17:00: Am mers spre seara în orasul Grasse(cunoscut drept capitala mondiala a parfumurilor datorita parfumeriilor cu traditie de acolo) cu speranța ca pe drum vom vedea și ceva câmpuri de lavanda, macar sălbatice. Nu am avut noroc deoarece in zona aceea a regiunii lipseste asa ceva. Este mai degrabă muntoasă. Oricum, traseul printre munți a fost pitoresc, cu priveliști minunate și o verdeață uimitoare.




În Grasse ne-am plimbat prin centrul vechi pe stradutele inguste și colorate, cu clădiri vechi, dar foarte artistice. Printre talciocuri și restaurante. Am ajuns să vizităm și biserica Notre Dame du Puy din spatele careia ai o priveliște panoramică asupra orasului. Am mancat o înghețată de lavanda si am luat si suveniruri. Nu am apucat din pacate sa vizităm deoarece era aproape ora închiderii, dar poți vizita gratis muzeele de parfumuri din centru, Fragonard și Musee Internationale de Parfumerie. Si pe langa asta mai exista o multime de lucruri de vazut si de facut in Grasse, orasul parfumurilor, inclusiv sa colinzi magazinele ca sa iti cumperi esenta aromata preferata pentru orice anotimp sau stare.


Cam asta s-a intamplat in cele doua zile. Iar in urmatorul articol vei gasi impreuna cu fotografii frumoase impresii despre ziua petrecuta in orasul Antibes(ultima zi de vacanta pe Coasta de Azur de altfel). Acest oras fiind localizat imediat dupa Cannes, unde poti ajunge fie cu masina, fie cu autobuzul sau trenul SNCF. 



Pana atunci iti urez o zi frumoasa si linistita! Sau vacanta relaxanta! Dupa caz. 


Sursa foto: galerie personala


Comentarii