Cu bicicleta pe Route des Vins d'Alsace


Inca de cand am vizitat prima data Alsacia ne-am propus sa revenim in aceasta regiune pentru a ne putea bucura de un tur cu bicicletele pe Route des Vins d'Alsace. Este vorba despre o ruta speciala pe care poti merge cu bicicleta prin camp, printre vii si pe dealuri, bucurandu-te de peisaje, de soiuri aromate de struguri si de cea mai buna forma de miscare. Iar aceasta ruta - Route des Vins d'Alsace - nu este singura din Franta. Si nici din Europa. 

Citeste si: 

Alte 3 atractii de vizitat in regiunea Alsacia din Franta

O parte din Alsacia

Colmar - un orasel in care trebuie sa-ti creezi amintiri

Eguisheim - satul cu berze 


Desi am mai vizitat regiunea Alsacia cu frumoasele ei orasele si satucuri pitoresti cu case ca in povesti si decoruri stradale extraordinare, nu avusesem ocazia pana atunci sa ne si plimbam cu bicicleta pe acolo. Insa, a venit si randul acestui vis pentru a fi implinit. Asadar, ca tot aveam biciclete in sfarsit, ne-am decis sa mergem cu masina pana in punctul de plecare al Route des Vins d'Alsace, ca mai apoi sa parcurgem o anumita distanta pe acest traseu minunat.

Noi am fost in septembrie cu bicicletele pe Route des Vins d'Alsace si este cel mai recomandat anotimp pentru a face asta

Toamna vei vedea viile frumos colorate, dar vei putea mai ales sa degusti ad hoc din feluritele soiuri de struguri de prin toate locurile prin care biciclesti. Aceasta ruta de pus pe lista activitatilor de intreprins toamna incepe din comuna Thann(departamentul Haut-Rhin, estul Frantei) si se termina in comuna Marlenheim(departamentul Bas-Rhin, Franta) din regiunea Alsacia, aceasta localitate fiind invecinata cu orasul Strasbourg. 


Asadar, acum traseul facut de noi, care insumeaza doar o portiune mica din aceasta mare ruta a vinurilor din Alsacia ...

Am lasat masina intr-o parcare din comuna Cernay(Haut-Rhin) si am mers apoi cu bicicletele pe traseul hotarat de noi, ghidandu-ne la tot pasul cu ajutorul panourilor care ne aratau directia spre fiecare localitate la rand din Route des Vins d'Alsace. Am facut vreo 3 ore dus-intors(cam 30 de km in total) pe ruta pe care ne-am propus sa o urmam, adica pana in orasul Guebwiller(Haut-Rhin), dar asta tinand cont si de mai multe opriri printre vii, in satucuri si orasele. 


In drumul nostru dinspre Cernay spre Guebwiller am trecut prin sau pe langa urmatoarele localitati, pe care fie le-am admirat de la distanta, fie le-am vizitat cate putin:

  • Cernay
  • Uffholtz
  • Hartmannswiller
  • Wuenheim
  • Soultz-Haut-Rhin
  • Guebwiller
Un site bun care te poate ajuta sa iti planifici singur traseul dorit pe Route des Vins d'Alsace poate fi accesat aici


Desi a fost o plimbare cu bicicletele pe Ruta Vinurilor din Alsacia, printre vii in cea mai mare parte, pista speciala de velo este grozava, este bine intretinuta si serpuieste printre cele mai frumoase locuri din Alsacia. Astfel poti admira peisajele, poti face poze minunate si poti culege cativa struguri proaspeti si dulci din diferite soiuri in drumul tau. 


Pana la o noua aventura prin Franta, prin Romania, sau prin alte parti ale lumii, iti las aici cateva fotografii facute pe Route des Vins d'Alsace ca sa vezi si tu ce 'te asteapta' daca planuiesti o asemenea activitate pe timp de toamna. 


 



 


 




Sursa foto: galerie personala


Oana M. 






Comentarii

  1. Ieri am vazut niste oferte de vacante in Alsacia si ma gandeam ca nu stiu nimic despre acest loc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este minunata regiunea. Ai ce vizita, ce face si ce degusta in fiecare dintre lunile anului. :)

      Ștergere
  2. Alsacia pare atat de romantica! Plimbarea cu bicicleta... vreau si eu!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toamna este anotimpul perfect pentru a face asta. Peisajul este superb. Miscarea face bine si aerul este inmiresmat de roadele toamnei. In plus, te poti opri oricand pe traseu pentru a degusta strugurii din multitudinea de soiuri frantuzesti. :P

      Ștergere
  3. Foarte frumos! Cred ca e superba o excursie cu bicicleta, mai ales daca ne ajuta si vremea! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. Este super fain. Si in cuplu, si cu toata familia. Si nu iti trebuie o rezistenta chiar atat de mare. Opririle pe traseu pentru poze si gustat struguri sunt recomandate :))

      Ștergere
  4. Tare aș vrea și eu să parcurg drumul vinului alsacian! Cine știe, poate ajung cândva? 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa va doriti cu adevarat si o veti realiza si pe asta!

      Ștergere
  5. Mi-ar placea enorm să ajung in aceasta zona, stiu ca e minunat de frumos acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este, da! Odata ajunsa in Franta, in regiunea Alsacia-Lorena, sa va faceti timp si de o asemenea plimbare.

      Ștergere
  6. Cat tare, as vrea si eu o asa vacanta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O asemenea iesire este recomandata intr-o asemenea regiune a Frantei. Ruta vinului este un itinerariu de parcurs pe timp de iarna mai ales. Si noi ne-am dorit mult sa facem asta si pana la urma ne-am indeplinit visul. :)

      Ștergere
  7. Franța este pe lista mea de ceva vreme, poate la anul o să ajung și eu acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa dea Domnul! Mai ales ca aceasta regiune este renumita nu numai pentru Ruta Vinului, ci si pentru satucurile sale cu casute de turta dulce si tot felul de bunatati.

      Ștergere
  8. Răspunsuri
    1. Sa reusesti sa ajungi acolo cat mai curand. Si sa simti ce am simtit si eu! :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu