City break in Brasov. Ce poti face in 3 zile in acest oras

In luna noiembrie am decis sa merg intr-un city break in Brasov impreuna cu o prietena buna. Pentru ca eram in Romania cu treaba si pentru ca nu ma mai vazusem nici cu ea de multa vreme, am zis ca asta e oportunitatea perfecta de a vizita acest oras transilvanean.

Am mai fost in Brasov. Dar de fiecare data iarna si mai mult in Poiana decat in centrul orasului. Am stabilit ca mini excursia noastra sa dureze 3 zile, incepand cu sambata si sfarsind cu marti, cand ne vom intoarce acasa.

Nu am luat trenul, nu am mers cu masina. Am luat in schimb autocarul care ne-a dus direct intr-o autogara de la periferia orasului. De acolo ne-am gasit singure calea catre cazare, cu ajutorul GPS-ului de pe telefon. Destul de aproape de locul in care am stat si destul de simplu de ajuns. In plus, am avut parte de o vreme minunata, cu soare si temperaturi care au ajuns si 15 grade in timpul zilei. Dar tine cont ca era luna noiembrie. Acum probabil ca ingheti la Brasov. :P

Cazarea aleasa cu ajutorul TuristInfo a fost Casa Hanna, situata pe Strada Miraslau

De acolo pana in centrul vechi faci cam 20 de minute pe jos. In apropiere sunt si hipermarketuri. Ba chiar si mici localuri, daca vrei sa mananci ceva in zona.

Pe langa camera in sine care are baie proprie, te poti servi si de o mica chicineta dintre etaje, cu frigider, cuptor cu microunde, aparat de facut cafea si apa. In plus, si pe hol exista frigider pentru a-ti depozita cumparaturile. Casa Hanna nu are o parcare proprie, doar o curte mica. Dar exista locuri de parcare fara plata in apropiere(daca vii cu masina).

Noi doua am dat pe 3 nopti de cazare in aceasta vila 270 de lei. Pentru noi a fost foarte convenabil. Am ales o camera dubla twin de la ultimul etaj, foarte calduroasa si micuta. Dar cu o priveliste faina catre dealul Tampa, de unde se vede semnul cu numele orasului.

Prima zi de city break in Brasov

Pentru ca am ajuns ziua in oras, infometate cum eram si dornice sa exploram, ne-am lasat bagajele in camera si am iesit haihui. Am mers pusca spre centrul vechi si am cautat un loc in care sa mancam. Pana la urma am ales localul Pizza Roma unde serveau variate feluri de mancare, nu doar pizza.

Dupa, am ramas desigur prin oras si am umblat pe stradutele mici si cochete, cu cladiri colorate si vechi. Am stat prin Piata Sfatului si ne-am delectat cu tot felul de bunatati de pe la tarabele decorate din centru. Clatite, vin fiert, galuste cu prune sau kurtos - trebuie sa le incerci odata ajuns in Brasov.

Cand s-a lasat seara am prins sansa de a vedea orasul luminat de sus, de la Cetatuia, unde ne-a dus un prieten din zona. Frumoasa priveliste, insa mai frumos era daca erau si taiati boschetii din jurul cetatii.

A doua zi de city break in Brasov

Ne-am trezit destul de dimineata, spre surprinderea noastra. Dar am profitat de intreaga zi. Ne-am indreptat ata catre centrul vechi. Langa parcul Nicolae Titulescu era organizat un maraton pentru toate varstele. Micul dejun l-am luat pana la urma la restaurantul Old Jack, in exterior. Vremea a tinut cu noi si multa lume alesese la fel ca noi.

Planuind cu o seara inainte, a doua zi din excursia noastra ne-a dus spre dealul Tampa, de unde se vede semnul cu Brasov. Pana sus nu am mers pe jos(cum se poate face de altfel). Am luat telecabina. Acolo am ajuns pe jos venind dinspre centrul vechi pe langa turnurile si bastioanele ce au mai ramas din vechea cetate, de sub dealul Tampa.

Biletul dus-intors cu telecabina a costat 18 lei. Ajunse sus am avut parte de o priveliste minunata. Orasul vechi cu acoperisurile sale rosii se vedea in plan apropiat. Iar orasul nou se vedea si el impunator in departare cu blocurile sale moderne. Am mers la platforma de langa semnul cu Brasov unde toata lumea facea poze. Apoi am urcat mai sus, pe partea laterala, de unde se vedea si mai bine orasul, dar si drumul spre Poiana Brasov, si muntii minunati in departare.

Daca ajungi in Brasov, trebuie sa urci pe dealul Tampa

Dupa ce ne-am mai saturat de soarele cald ce ne batea in varf de colina, am coborat din nou in oras. Si am vizitat obiectivele turistice din zona in splendoarea lor. Am vazut Biserica Neagra cu turnul ei cu ceas colorat. Am mers pentru prima data pe Strada Sforii, una dintre cele mai inguste si scurte strazi din Europa.

Am urcat sa vedem si Turnul Alb si Turnul Negru, ce strajuiesc Brasovul de vis-a-vis de dealul Tampa. In Turnul Negru chiar poti urca, insa in Turnul Alb asta nu era posibil cand am ajuns noi. In schimb, ne-am ales cu o panorama grozava. Alte obiective pe care le-am mai bifat pe lista noastra de exploratoare sunt Sinagoga si Poarta Schei.

Dupa atata umblatura ni s-a facut foame. Asa ca inainte de a intra si a manca ceva serios, am luat cate o portie de cartofi prajiti de la Cartofiserie. 9 lei am dat pe portia mare de cartofi, plus inca 3 lei pe sos, la alegere. Destul de scump si aglomerat, insa cel putin odata te poti bucura de asa ceva. Iar ca sa eviti coada, afla ca mai este o Cartofiserie, un pic mai departe de Piata Sfatului, cum mergi spre cele doua turnuri.

Seara, am dat-o regulamentar cu o shaorma de la Azima, unde preturile sunt foarte acceptabile iar mancarea variaza.

A treia zi de city break in Brasov

In ultima zi de excursie in Brasov, ne-am trezit la fel de dimineata si am mers sa luam micul dejun. De data asta am ales sa mancam ceva traditional la restaurantul Ceasu' Rau, din strada Iuliu Maniu. Destul de scumpe portiile, dar avand in vedere ca iti poti comanda si meniul junior care este totusi hranitor, nu este deloc rau.

Desi ne gandisem cu o seara inainte ce sa facem in ultima zi in oras, am hotarat sa nu iesim din Brasov. Ne gandeam la Parc Aventura Brasov, dar in acea zi era inchis. Si am aflat mai tarziu ca am fi putut merge la Paradisul Acvatic, un fel de Therme ca in Bucuresti, doar ca in Brasov. Dar am crezut ca e vorba de ceva acvarium si nu am ajuns nici acolo. Ne-am mai gandit la posibilitatea de a explora Sibiul timp de cateva ore, dar ne-am dat seama ca faci vreo 2 ore pana acolo si nu ne-a convenit.

Asa ca am urcat din nou la Cetatuia, de data asta pe jos. Si am admirat si mai bine orasul, pe lumina, si toate imprejurimile sale. Am stat la soare pe langa ziduri, am facut poze si am vrut sa intram in Cetate, dar am aflat ca este inchisa de tot. Nu numai ca este inchisa, dar asteapta si cumparator. Mi se pare cam straniu.

Ziua am mai umblat prin oras, apoi seara am mers cu niste prieteni din Brasov la restaurantul Mado, la etaj, situat in centrul vechi. Nu are nici o legatura cu fast food-ul Mado pe care il gasesti in orice mall din Romania. Dar oarecum decorul mi s-a parut cam kitsch.

La plecare, in cea de-a patra zi, am luat un Bla Bla car spre casa si duse am fost. Dar am ramas cu amintiri minunate, poze amuzante si suveniruri originale.

Tu ce parere ai de acest oras? Ce ai face sau ce ai facut intr-un city break in Brasov?