Ce carti bune am mai citit in cadrul #maraton3in7


Am inceput si saptamana trecuta provocarea de citit #maraton3in7, dar de data asta nu am reusit sa dau gata 3 carti cum mi-am propus. Si totusi, am citit alte 2 carti bune, despre care voi vorbi cate putin aici. Si la urma va voi mai spune de un reading challenge grozav, la care am aderat incepand cu saptamana asta.

Despre provocarea de lectura #maraton3in7 am mai vorbit in acest articol

Cele doua carti bune pe care am reusit sa le dau gata saptamana ce a trecut sunt "Lumea de orez" de Su Tong si "Inainte sa adorm" de S. J. Watson. Nu mai citisem nimic scris de acesti autori, dar trebuie sa spun ca cel putin ultima carte pomenita m-a incantat la maxim. Daca prima "Lumea de orez" m-a revoltat si a fost plina de o violenta verbala greu de inghitit, cea de-a doua "Inainte sa adorm" a fost un thriller fascinant, cu multe tente psihologice si cu o poveste care nu are cum sa nu te impresioneze.

Lumea de orez de Su Tong


Aceasta carte de 298 de pagini este o lectura dura, care te pune fata in fata cu violenta sub toate formele ei posibile. Inainte sa o citesc, am crezut ca voi afla mai multe despre China, traditiile, normele si oamenii sai. Si pe de o parte asa a si fost, dar pe de alta parte nu am aflat lucruri tocmai placute. Si acum neg posibilitatea ca in acel colt de lume, in trecut sau poate si in prezent se intampla lucruri atat de rele si atat de dureroase. Neg sa cred ca violenta este tot ce defineste oamenii de acolo si destinul lor in viata. 

Bineinteles ca este o opera de fictiune, dar nu poti sa nu te gandesti ca asa ceva chiar s-a intamplat, se intampla si se va mai intampla. Am mai citit carti in care raul predomina, dar aceasta le-a intrecut pe toate. Daca ar fi sa rezum cartea, as spune ca se refera la nemultumirile omului de rand, la conditia sa umila si la dorinta de a-si schimba soarta in mai bine.

Dar aceasta dorinta este egoista, pentru ca in carte o persoana va face tot posibilul sa ajunga mai sus si sa ii fie ei bine, calcand peste cadavre si facand tot felul de rautati celor din jur. Prin urmare, soarta acelei persoane, desi ajuns intr-un punct inalt la un moment dat, se va darama din cauza bazei sale deloc solide si construite doar pe rau. As putea spune ca raul facut se va intoarce si va bantui viata celui ce l-a infaptuit.

In "Lumea de orez" este relatata povestea lui Cinci-Dragoni, un orfan care a fugit din satul natal - Satul cu nuci - din cauza inundatiilor. El ajunge in oras si se minuneaza de relele care se intampla acolo, dorindu-si sa faca doar niste bani ca sa se intoarca la locul de bastina. Ca o paranteza, oare nu facem cu totii asa? Plecam in tari straine ca sa ne fie mai bine cu dorinta in gand de a ne intoarce pe plaiurile mult iubite, dar in cele din urma nu mai ajungem si ne instrainam de casa, dorul nostru fiind inabusit si rupandu-ne din inima putin cate putin. 

La inceput, Cinci-Dragoni reuseste sa gaseasca de munca la o pravalie de orez(orezul fiind iubirea lui si tot ceea ce considera mai scump in viata), apoi devine stapan peste acea pravalie, reuseste sa ajunga si in mafia locala, distrugand vieti si semanand teroare. Familia lui nu este una fericita, ba din contra, copiii ii sunt straini, la fel de violenti si duri ca el, sotia il uraste iar vecinii sunt inspaimantati de el. Insa in final, pentru tot ceea ce a facut el rau ca sa ajunga sus, va plati cu aceeasi moneda. Si chiar unul dintre fiii sai va fi justitiarul.

"O poveste cutremuratoare, dar in acelasi timp frematand de viata, imaginata si scrisa cu extrema onestitate." - Time Out

Inainte sa adorm de S.J. Watson


Auzisem de cartea asta inainte sa mi-o comand si sa o citesc. Poate tocmai de aceea mi-am si achizitionat-o de la Cartepedia. Are 440 de pagini si este de la Grupul Editorial Trei, categoria Fiction Connection. Este geniala, fix pe gustul meu si o recomand tuturor celor care vor o lectura buna, de suspans. 

"Inainte sa adorm" este un roman psihologic in care personajul principal este amnezic si trebuie sa isi recompuna trecutul din bucati, din amintiri razlete. Si este un thriller fantastic deoarece acest trecut al protagonistei ascunde lucruri ingrozitoare despre viata ei, lucruri rele pe care cineva din viata ei nu doreste ca ea sa le afle. 

"Acest fermecator roman este in egala masura un portret al impactului profund pe care boala il are asupra personajului principal si un thriller care te tine cu sufletul la gura, fara sa-i poti anticipa vreo clipa." - Booklist

Christine are 47 de ani dar se trezeste in fiecare dimineata crezand ca are doar jumatate din varsta actuala, ca este singura si ca are toata viata inainte. Dar de fapt ea este maritata cu Ben, care in fiecare zi trebuie sa ii explice care ii este situatia, unde se afla si cine este el. Si evident ce i s-a intamplat. Ea este amnezica, dar are o forma de amnezie care ii permite sa fie constienta de tot ce se intampla timp de 24 de ore, ca mai apoi cand se pune la somn, a doua zi dimineata sa nu isi mai aminteasca nimic nu doar din ziua anterioara, ci si din multii ani ce au trecut din viata ei. 

Dar cu ajutorul unui medic preocupat de starea ei si a unui jurnal pe care il tine in fiecare zi si de care ii aminteste tot medicul, Christine reuseste pe zi ce trece sa isi aminteasca tot mai mult si sa puna la indoiala ceea ce ii spune strainul langa care se trezeste. Multe lucruri ascunse de el le afla femeia pe parcurs si cand il pune in fata faptului implinit, acesta isi arata adevarata fata, dar constient fiind de faptul ca ea nu isi va mai aminti nimic din asta a doua zi. 

Este un roman splendid, un bestseller international aparut in 42 de tari. Este adevarat ca pana spre sfarsit nu iti vei da seama exact de momentul ce a dus la situatia actuala a femeii, dar flashback-urile din trecut care apar la anumiti stimuli in memoria afectata a Christinei te vor aduce tot mai aproape de adevar. 

Si dupa ce am citit cartea asta minunata, am cautat si filmul aparut in 2014. Mi-a placut intr-o masura, dar nu se compara cu cartea. In plus, multe lucruri sunt schimbate in film: nume, situatii, lucruri ... Poti cauta si tu filmul, dar neaparat dupa ce ai citit cartea, deoarece vei putea face o comparatie obiectiva. 

Acestea au fost cele doua carti pe care le-am citit saptamana trecuta in cadrul #maraton3in7. Nu am reusit sa citesc 3 carti, deci provocarea a esuat, insa ma bucur ca am citit totusi ceva si mai ales cartile astea doua. 

Acum, pentru ca este o noua saptamana, m-am apucat de luni de o alta provocare de citit #ppcmaraton1000in7 ce presupune lecturarea a 1000 de pagini de carti in 7 zile. Iti poti alcatui de la inceputul saptamanii sau de cand doresti cartile ale caror pagini insumate sa ajunga la 1000 si mai apoi te poti pune pe treaba usor usor. Daca nu, poti incepe cu o carte pe care oricum iti doreai sa o citesti candva si poti completa provocarea si numarul de pagini pe parcurs cu alte titluri din biblioteca ta fizica sau electronica. 

Spor la citit!


Sursa foto: galerie personala



Comentarii

Trimiteți un comentariu